سفر کردن یکی از آرامش‌بخش‌ترین تفریحات و از واجبات زندگی شلوغ شهری به شمار می‌رود. دیدن شهرها و روستاهایی که قبلا به آن‌ها سفر نکرده‌ایم، استراحت در سکوت طبیعت و آشنایی با جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی سراسر کشورمان، لذت‌هایی است که هرکسی در زندگی‌اش به آنها نیاز دارد. اما در یکی دو سال اخیر بخاطر شرایط به وجود آمده، سفر کردن به امری دشوار و گاهی نگران‌کننده تبدیل شده است، چرا که در حین سفر باید به جوانب متعددی بنگریم و سفرمان را به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که سلامتی خود و اطرافیانمان به خطر نیفتد. به همین جهت مهم است طوری سفر کنیم که هم از آن لذت ببریم و هم از جمعیت و شلوغی به دور باشیم. یکی از بهترین گزینه‌ها برای سفر در این دوران، مسافرت به شهرها و روستاهای بکر و زیبای کشورمان است که در آن‌ها بتوانیم ویلای خصوصی اجاره کنیم و به دور از شلوغی از سفرمان لذت ببریم. در این مقاله با 7 شهر و روستای زیبا که برای اجاره ویلا مناسب هستند، آشنا می‌شویم.

 

فومن؛ شهر دژهای باستانی و شالیزارهای سرسبز

شهر فومن بخاطر داشتن جاذبه‌های متنوع تاریخی و طبیعی، یکی از زیباترین شهرهای شمال ایران است. این شهر دیدنی علاوه بر اینکه با زیباترین مناطق گیلان مانند ماسوله، ماسال و رشت احاطه شده، دارای جاذبه‌های بسیاری است که آن را به یکی از بهترین مقاصد برای گیلان‌گردی تبدیل کرده است. بازدید از فومن را با خرید کلوچه‌های خوشمزه‌ و معروف این شهر شروع کنید و سری به پارک مجسمه‌های فومن بزنید. در این پارک مجسمه‌هایی از زنان سخت‌کوش فومن و نمادهای طبیعی این شهر وجود دارند که می‌توانید در کنار آن‌ها عکس‌های جالبی بگیرید. بعد از آن از شهر بیرون بزنید و از شالیزارها و روستاهای زیبای اطراف فومن دیدن کنید. یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های اطراف فومن، قلعه‌ی تاریخی رودخان یا دژ هزار پله است که با دیوار ۱۵۰۰ متری و برج‌های متعددش در دل جنگلهای گیلان منظره‌ی خیره‌کننده‌ای به وجود آورده است و بازدید از آن را نباید از دست داد. فومن بخاطر هوای خوب و طبیعت سرسبزش، ویلاهای دلباز و زیبایی برای مسافران دارد و گزینه‌ای ایده‌آل برای علاقمندان به سفر به شمال کشور است.

 

رامسر؛ عروس شهرهای شمال

Untitled1

رامسر برای تمام سلیقه‌ها دیدنی‌های جذاب و متنوعی دارد. اگر دلتان طبیعت‌گردی خواست، میتوانید به جنگلهای انبوه دو هزار بروید، از آبشار ده قلو یا ایج دیدن کنید و در چشمه‌های طبیعی آب گرم رامسر شنا کنید. البته بازدید از بلوار زیبای معلم و کاخ رامسر را هم نباید از دست داد؛ قدم زدن در این دو جاذبه که متعلق به دوره‌ی پهلوی هستند، حس نوستالژیکی فراموش‌نشدنی برای بازدیدکنندگان به همراه دارد. رامسر برای علاقمندان به خرید و تفریح‌های امروزی‌تر هم مقصد بسیار محبوبی است؛ مراکز خرید مدرن و امکانات تفریحی مانند تله کابین رامسر و راه رفتن روی پل معلق رامسر در میان مسافران علاقمندان بسیاری دارد. پس بی‌دلیل نیست که رامسر را عروس شهرهای شمال ایران می‌نامند! این شهر زیبا آنقدر جاذبه‌های گردشگری هیجان‌انگیز و متنوعی دارد که چندین روز برای دیدن آن‌ها وقت لازم است. پیشنهاد ما این است که با اجاره ویلا در رامسر، این مقصد جذاب را برای سفر بعدی خود انتخاب کنید. برای این کار می‌توانید به www.jabama.com/city-ramsar مراجعه کنید.

 

کردان؛ مقصدی جذاب برای سفرهای آخر هفته

روستای کردان از خوش آب و هواترین مناطق تفریحی غرب تهران است که در میان ساکنین این شهر به یکی از تفرجگاه‌های‌ پرطرفدار آخر هفته تبدیل شده است. کردان به دلیل داشتن ویژگیهای خاص طبیعی، محل مناسبی برای انجام انواع فعالیت‌های ورزشی است؛ شما می‌توانید در کوه‌های کردان کوهنوردی کنید، در کنار رودخانه‌ی خروشان کردان پیاده‌روی کنید یا در سایت پرواز کردان به انجام تفریحات جذاب پروازی مانند پاراگلایدر بپردازید. در مجموعه‌ی ورزشی کردان هم امکاناتی مانند شنا و سوارکاری برای بازدیدکنندگان وجود دارد. اما چیزی که این روستا را به مکانی مناسب برای گذراندن آخر هفته‌ها تبدیل کرده، رستوران‌ها و سفره‌خانه‌های متعدد در کنار خنکای رودخانه و طبیعت سبز کردان است. همچنین جذابیت‌های طبیعی کردان باعث شده که در سالهای اخیر ویلاسازی در این منطقه رشد بسیاری پیدا کند و بسیاری از بازدیدکنندگان ترجیح می‌دهند آخر هفته‌ی خود را با اجاره ویلا در کردان در ویلاهای لوکس و زیبا بگذرانند. اگر به دنبال مقصدی خوش آب و هوا برای گذراندن چند روز به دور از شلوغی هستید، حتما به اجاره ویلا در کردان فکر کنید.

 

کندوان؛ روستایی در دل صخره‌ها

روستای سنگی کندوان در آذربایجان شرقی از جمله خاص‌ترین و عجیب‌ترین جاذبه‌های گردشگری کشورمان هست که همانند آن در دنیا به ندرت پیدا می‌شود. مردم روستای کندوان در دل کوهی که بر اثر گدازه‌های آتشفشانی اشکال خاصی به خود گرفته، زندگی میکنند. در واقع خانه‌های مردم این روستای ۷ هزار ساله، در دل صخره‌های مخروطی شکل این کوه است. باورش شاید عجیب باشد که بیش از ۱۰۰ خانوار در این صخره‌های شبیه به کله قند زندگی می‌کنند و حتی درون این صخره‌ها اتاق و آشپزخانه دارند. مردم روستای کندوان از طریق فروش محصولات طبیعی خود مانند عسل، انواع گیاهان دارویی، گردو و بادام امرار معاش می‌کنند. البته این روستا در سالهای اخیر به یکی از مقاصد گردشگری تبدیل شده و برخی از خانه‌های صخره‌ای آن به بازدیدکنندگان اجاره داده می‌شود. گذراندن یک شب در این خانه‌های صخره‌ای در دل کوه تجربه‌ی بسیار هیجان‌انگیز و منحصر به فردی است که نباید آن را از دست داد! در جاباما می‌توانید تصاویر این خانه‌های صخره‌ای را ببینید و اقامت در کندوان را رزرو کنید.

 

بندرانزلی؛ بندرگاهی با طبیعت بی‌نظیر

Untitled2

شهرهای بندری همیشه جذابیت خاصی دارند و در دنیا طرفداران مخصوص به خود را دارند. بندرانزلی هم از این قاعده مستثنی نیست؛ شاید به خاطر فضای پرشور بندرگاه باشد یا شاید هم بخاطر طبیعت منحصر به فردش. این بندر زیبا علاوه بر اینکه یکی از قطب‌های اقتصادی کشورمان به شمار می‌رود، جذابیت‌های گردشگری بسیاری را در خود جای داده است. تالاب انزلی مهمترین جاذبه‌ی طبیعی انزلی است و قایق‌سواری در آن بخاطر گل‌های نیلوفر زیبا و پرندگانی که در این تالاب وجود دارند، تجربه‌ای لذت‌بخش است. بندرانزلی به خاطر موقعیت و کاربردش، جاذبه‌های بسیار جالبی دارد که فضای بندرگاهی این شهر را به وضوح نشان می‌دهند. از جمله این جاذبه‌ها می‌توان به برج ساعت قدیمی شهر و کشتی میرزا کوچک خان جنگلی اشاره کرد. کاخ میان پشته یا کاخ موزه بندر انزلی با نمای سفید رنگ و معماری متاثر از ساختمان‌های روسی هم از جمله جاذبه‌های خاص بندرانزلی است. ساحل تمیز بندر انزلی، پارک جنگلی و مراکز خرید متعدد، تنها برخی از جذابیت‌های دیگر این شهر زیبا هستند. خوشبختانه در انزلی ویلاهای بسیاری برای مسافران وجود دارد و مشکلی از نظر اقامت در این شهر نخواهید داشت. پس اگر تصمیم به بازدید از این شهر بندری دارید، با اجاره آنلاین ویلا در بندرانزلی سفر خود را شروع کنید.