مراجعه به بهترین دکترهای پوست یا بهترین کلینیک های زیبایی جهت انجام اعمال زیبایی بخصوص از کشورهای حوزه خلیج فارس رایج است. این کار با پایین ترین قیمت در ایران انجام می شود و بسیاری از توریست ها به همین خاطر به ایران می آیند و حتا بعضی در بهترین هتل ها هم اقامت نمی کنند.

دلایل محبوبیت ایران بین گردشگران

آنچه مسلم است ایران با ۲۳ اثر ثبتی در فهرست میراث جهانی یونسکو و با تاریخ و پیشینه‌ای قابل‌توجه، می‌تواند حرف‌های زیادی در حوزه گردشگری در سطح دنیا داشته باشد اما ضعف‌های مدیریتی در بخش‌های مختلف گاهی حرفی باقی نمی‌گذارد. باوجود تمام ضعف‌ها و مشکلات، هنوز هستند گردشگرانی که سودای بازدید از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و فرهنگی ایران را در سردارند و نامش را در لیست مقاصد سفرشان حفظ می‌کنند. تصویری که امروز از نگاه گردشگران خارجی در مورد ایران در دنیای گسترده مجازی منعکس می‌شود -به‌جز چند مورد خاص- جز زیبایی و شکوه و مهربانی نیست.

به شهادت راهنمایان گردشگری، قریب به‌اتفاق گردشگرانی که برای نخستین بار سفر به ایران را تجربه می‌کنند، قبل از خداحافظی، خاطره‌شان از مهربانی و میهمان‌نوازی و فرهنگ مردم ایران را پررنگ‌ترین وجه سفرشان عنوان می‌کنند و این سخنی به‌گزاف نیست که مهم‌ترین جاذبه‌ایران فرهنگ و مردم آن است.

تاکنون تبلیغات برون‌مرزی ما برای بازدید از جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی کشورمان، عمدتاً بر جذابیت سایت‌های گردشگری در شهرهای مهم متمرکز بوده، فارغ از اینکه امروزه گردشگری، در مکان و بازدید از یک سایت خلاصه نمی‌شود و بسیاری از جاذبه‌ها و تجربه‌ها، از کشتی با چوخه در خراسان تا جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران در لرستان می‌تواند موضوعی برای سفر گردشگران خارجی به ایران باشد. در همین راستا چند سالی است که این روال به همت گروه‌هایی از دانش‌آموختگان و فعالان عمدتاً جوان گردشگری دست‌خوش تغییر شده.

SURFIRAN یکی از این مجموعه‌ها است که یکی از اهداف مهم خود را معرفی جاذبه‌های کمتر شناخته‌شده ایران قرار داده تا به‌ این‌ ترتیب زیبایی‌های چهارگوشه ایران، در همه فصول سال مورد توجه گردشگران خارجی قرار بگیرد.

یک زوج گردشگر اروپایی: سفر یک روزه به اصفهان لذت بخش بود.

با آنکه آنها فقط یک روز فرصت داشتند ولی عزم خود را جزم کردند و به ایران آمدند و اصفهان را مقصد سفر خود قرار داند. مارتا و جی زوج اروپایی در سفر یک روزه خود به اصفهان تصمیم گرفتند آثار باستانی این شهر را ببینند. آنها عاشق معماری اصیل و تزیینات خاص بناهای تاریخی اصفهان شدند.

از میدان نقش جهان، مسجد شیخ لطف الله، مسجد شاه، عالی قاپو، سی و سه پل دیدن کردند و از خاطرات و تجربیات سفر یک روزه خود در اصفهان در سایت های گردشگری نوشتند.

جاناتان دوچرخه سوار انگلیسی: مردم ایران مهمان نوازترین مردمان جهان هستند

جاناتان که با دوچرخه خود به همه کشورهای جهان سفر می کند بعد از سفر به ایران می گوید ایرانی ها با محبت ترین مردم دنیا هستند. او می گوید “صبح یک روز معمولی در ماه تیر از مرز ارمنستان وارد ایران شدم. قبلا تعاریف ضد و نقیض درباره ایران شنیده بودم و نگران وضعیت امنیتی این کشور بودم و مطمئن نبودم که چه اتفاقی در انتظار من است.

اما متوجه شدم مردم ایران بسیار مهمان نواز هستند و من در طول سفرم بارها به خانه های مردم ایران دعوت شدم. جاناتان یک ماه در ایران بود و از دوچرخه سواری در کویر ایران و تماشای آسمان پرستاره کویر در شب لذت برد و از دیدن کوه البرز و امکان اسکی بازی در آن متعجب شد. ایران کشوریست که هر توریستی را عاشق خود می‌کند.