به گزارش اکونا پرس،

به نقل از معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران مهدی چمران در نهمین جلسه شورا گفت: ایام محرم که هنوز داغ محرم بر دل ما سنگینی می کند را مجددا تسلیت می گویم، امیدوارم  از این ایام بهره کامل بر گرفته باشیم. گر چه با وجود کرونا مراسم عزاداری آنطور که باید برگزار نشد اما عزاداران و یاوران حسینی عشق خود را به مولی خود نشان دادند و بتوانیم هر چه زودتر در اربعین زائر واقعی سید الشهدا باشیم و مانند سنوات گذشته در فهرست زائرین امام حسین قرار بگیریم . امیدواریم این فرصت برای ما پیش بیاید بتوانیم زایر واقعی امام حسین  باشیم.

او در ادامه افزود: در این چند مدت دوست بزرگوار ما آقای علوی پدر بزرگوار خود را از دست دادند که مغفرت الهی را برای ایشان آرزو داریم . امیدورایم همه دوستان خود و خانوارده شان سالم و تندرست و آماده خدمت گزاری به دین و کشور مردم و شهرشان باشند.

چمران ادامه داد: ما هر چقدر که زمان بگذرد و تاریخ بگذرد به ارزش عاشورا و محرم و بزرگداشت یاد و نام سرور شهیدان و شهیدان بیشتر واقف می شویم همیشه گفتیم و این کلام امام خمینی (ره) است که هر چه داریم از محرم و عاشورا داریم و  اگر انقلابی به پا خواست و اگر ملت به پا خواست و اگر طاغوت را به زیر کشیدیم و اگر مقابل قویترین دشمنان با دست خالی ایستادیم و با سلاح شهادت که برنده ترین سلاح است به پیروزی رسیدیم به یمن و برکت محرم و عاشورا بود تا وقتی محرم و عاشورا را زنده نگه داریم خودمان هم زنده خواهیم بود و دینمان هم زنده تر خواهد بود.

مهدی چمران همچنین از همه دوستان و عزیزانی که در مدت کسالت جویای احوال بودند تشکر کرد و افزود: همه مردمی که با من تماس داشتند مرا می بخشید و امیدواریم خداوند به همه شما و ملت ما سلامتی کامل اعطا فرماید و همه مسلمانان و مردم جهان که گرفتار بیماری هستند شفای عاجل عنایت بفرماید.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به آغاز به کار شهردار تهران گفت:  آقای  زاکانی به عنوان شهردار کار خود را از شورا آغاز می کنند و امیدورایم این مسیری را که برگزیدند که راه خدمت و خدمت گزاری است و از نوجوانی و جوانی برگزیدند، همچنان در این مسیر مبارزه کوشا باشند تا همه ما در پیشگاه مردم و خداوند متعال روسفید باشیم.

او در پایان سخنان خود گفت: خوشحال می شویم اگر خدمتی هر چند کوچک به مردم داشته باشیم و خدمت به مردم سرلوحه مرام ماست این  کلام حضرت امام است. خطاب به شهید چمران که سرلوحه مرام او خدمت گزاری و شهادت طلبی است و امیدواریم سرلوحه مرام ما نیز این چنین باشد که راه خدمت گزاری را برگزینم. ملت ما مردم ما شایسته خدمت گزاری هستند و اگر این خدمت گزاری را بتوانیم به انجام برسانیم قطعا در روز آخرت ذخیره ارزشمندی اندوخته ایم. هم اعضای شورای و هم شهردار تهران در کنار اعضا با خلوص نیت کار خود را انجام خواهند داد.