به گزارش اکونا پرس،

دکتر میرهاشم موسوی در اولین جلسه شورای معاونین این سازمان، افزود: تامین اجتماعی سازمان بسیار گسترده‌ای است و شرایط خاصی دارد لذا باید از همه فرصت‌ها استفاده کنیم تا زمینه برای ارائه خدمات مناسبت و شایسته به ذینفعان فراهم شود.

وی گفت: اساس تامین اجتماعی در جمهوری اسلامی تحقق عدالت است و این موضوع در کشور ما یک اصل اولویت دار محسوب می شود. لذا در هر تحول در این سازمان تحقق عدالت را پیگیری می‌کنیم.

وی ادامه داد: سه محور اصلی تعیین کرده‌ایم تا به وسیله آن سیستم راهبری شود و همچنین برنامه‌ها و اقدامات مورد ارزیابی قرار گیرد. این محورها "تحول"، "عدالت" و" اعتماد" است.

موسوی با بیان اینکه محور تحول را در "تحول در چشم انداز"، "تحول در جهت گیری‌ها و سیاست‌ها" و" تحول در روندها و اقدامات اجرایی" تعریف کردیم، گفت: از تمامی متخصصان چه در داخل سازمان و موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی و خارج از سازمان کمک می‌گیریم تا افق آینده این مجموعه را بازطراحی کنیم. ممکن است برخی از تحول‌ها در جهت‌گیری‌ها و سیاست‌ها مربوط به اسناد بالادستی، دولت و مجلس باشد که حتماً با آنها تعامل خواهیم داشت. همچنین تحول در روندها و اقدامات اجرایی را نیز دنبال می‌کنیم.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه آخرین و جدیدترین نسخه در سطح کلان در حوزه رفاه و تامین اجتماعی، نظام چندلایه است، اظهار داشت: وظایف این سازمان در این نظام مشخص است و چالش‌ها معلوم است، از این رو باید به مسئولیت خود توجه کافی کنیم.

موسوی با تاکید بر رعایت تحقق عدالت اجتماعی در تمامی برنامه‌های سازمان تامین اجتماعی گفت: باید بیمه‌شدگان، کارفرمایان و بازنشستگان به آنچه که شایسته آن هستند، برسند. برای این منظور زیرساخت‌های نرم افزاری و سخت افزاری که ما را به عدالت می‌رساند را تکمیل خواهیم کرد.وی اعتماد را از دیگر اولویت‌های خود در سازمان تامین اجتماعی برشمرد و گفت: لازم است ضرایب کارایی و اثربخشی را به نحوی بالا ببریم که اعتماد حاصل شود. شعار را به عمل تبدیل می‌کنیم تا رضایت و در پی آن اعتماد شکل گیرد. رضایت مولد اعتماد و سرمایه اجتماعی می‌شود.

ایشان با بیان اینکه تلاش می‌کنیم از دانش مدیران قبلی و کارشناسان بهره بگیریم، گفت: براساس خرد جمعی تصمیم گیری خواهیم کرد.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: بزودی با هر معاونت و واحد جلسات تخصصی برگزار خواهد شد و در این جلسات به بررسی 6 محور اساسی برای تدوین برنامه تحول در هر حوزه می‌پردازیم. از مدیران انتظار می‌رود آخرین وضعیت هر حوزه را مشخص و فرصت‌ها، تهدیدها، نقاط قوت و ضعف آن‌ها را تبیین کنند. در محور دوم، آخرین وضعیت هر بخش نسبت به برنامه مصوب تعیین شود. محور سوم، چالش‌های اولویت‌دار و مسائل اصلی و در محور چهارم برای رفع آنها برنامه و راه‌حل تعریف شود. برای محور پنجم نیز برش‌های استانی چالش‌ها و اولویت‌ها ارائه شود.

وی همچنین به عنوان آخرین محور موضوع آینده‌نگاری و نگاشت آینده را در سازمان تامین اجتماعی موضوع بسیار مهمی دانست و گفت: موضوع تامین اجتماعی با امنیت ملی گره خورده است و باید آینده نگاری در بخش‌های مختلف را مرور کنیم.

در پایان جلسه ایشان حضور عملیاتی و عدم غفلت از استان‌ها و همراهی بیشتر با حوزه عمل را از مدیران ستادی مطالبه و خواستار شدند.