به گزارش ایسنا، بنابر اعلام اندیشه آسیا، باید اعتراف کرد صنایع نوظهور  به بررسی و محافظت ویژه‌ای نیاز دارند تا بتوانند در سایه قوانین و ضوابط رشد و توسعه پیدا کنند. در غیر این صورت خیلی زود دچار زوال خواهند شد. به‌عنوان مثال در سال‌های اولیه معرفی رسانه‌های دیجیتال در کشور، به دلیل عدم وجود سازوکار و قوانین دقیق، تولیدکننده و مصرف‌کننده با مشکلات فراوانی مواجه بودند.

اگر قصد مجوز موسسه رسانه‌های دیجیتال (نشر دیجیتال) را دارید، در این مطلب با ما همراه شوید تا شما را با فرآیندها و اقدامات لازم برای کسب مجوز آشنا کنیم.

عدم برخورداری از حقوق معنوی وعدم محافظت از اثر در مقابل کپی‌برداری دو مشکل و دغدغه اساسی برای تولیدکنندگان به‌شمار می‌رفت. ضمن اینکه به دلیل بی‌توجهی به کیفیت محتوای تولیدی در رسانه‌های دیجیتال، در بسیاری از مواقع محصولی نامرغوب در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌گرفت که نارضایتی وی را در پی داشت.

به دلیل وجود مشکلات عدیده برای تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان رسانه‌های دیجیتال، مرکز رسانه‌های دیجیتال راه‌اندازی شد تا با تعیین حد و مرزها گامی اساسی برای بهبود کیفیت محصولات دیجیتال برداشته‌شود. بدون‌شک در صورتی که رسانه‌های دیجیتال محتوایی ارزشمند و کاربردی تولید کنند، جامعه با سرعت بیشتری در جهت رشد، پیشرفت و توسعه در حرکت خواهدبود.

این روزها رسانه‌های دیجیتال سرعت انتشار محتوا را بیشتر از گذشته کرده‌اند. بدون شک عدم توجه دقیق و اصولی بر عملکرد رسانه‌های دیجیتال، نارضایتی مصرف‌کننده وتولیدکننده را در پی خواهدداشت.

اقدامات لازم برای دریافت مجوز نشر دیجیتال

به طور کلی عرصه محتوا در فضای دیجیتال را نشر دیجیتال می‌گویند که به دو صورت نشر بر حامل دیجیتال و نشر بر خط  دیجیتال قابل انجام است. به‌منظور حضور در فضای دیجیتال و انتشار آثار مختلف باید بر طبق ضوابط و قوانین تعریف شده پیش رفت. به‌همین دلیل باید پیش‌از عرضه محصولات دیجیتال مجوزهای لازم اخذ شود.

درصورتی که محتوای دیجیتال برخط باشد(یعنی در سایت‌ها و بستر اینترنت عرضه شود)، باید به مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال رجوع شود و برای اخذ انواع مجوزهای لازم اقدام شود. وزارت ارشاد برای رسانه‌های برخط لوگویی را در نظر گرفته‌است که وجود آن، نشان‌دهنده اعتبار صاحب رسانه و محتوای عرضه شده است. صاحبان رسانه برخط موظف هستند پس از دریافت این لوگو بر طبق قوانین تعیین شده از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت نمایند.

به‌طور کلی صاحبان رسانه‌های برخط باید با توجه به بستر کاری خود به منظور اخذ مجوزهای لازم اقدام نمایند. یکی از ضروری‌ترین مجوزهای در نظر گرفته شده برای رسانه‌های برخط، اخذ لوگو از ستاد ساماندهی است که از طریق وزارت  فرهنگ وارشاد اسلامی عرضه می‌شود.

در صورتی که نشر بر حامل دیجیتال و عرضه از طریق لوح فشرده باشد، باید به‌منظور دریافت مجوزهای دیگری اقدام شود.

اخذ مجوز تاسیس موسسه رسانه های دیجیتال همراه با مشاورین اندیشه آسیا

قطعا برای پیشبرد اهداف به صورت دقیق و اصولی به بررسی، تجربه، مهارت و دانش کافی نیاز است. مجموعه مشاورین اندیشه آسیا با شناسایی تمامی این نیازمندی‌ها به متقاضیان تاسیس موسسه رسانه های دیجیتال کمک می‌کنند تا فرآیند اخذ مجوز را با سرعت و دقت کافی طی نمایند.

مشاورین این مجموعه نیازمندی‌های مشتریان را به درستی شناسایی می‌کنند و با بررسی دقیق تمامی موانع، به فرآیند انجام امور اخذ مجوز سرعت می‌بخشند تا در وقت و هزینه مشتریان صرفه جویی گردد

اگر قصد تاسیس موسسه رسانه  های دیجیتال را دارید و یا می‌خواهید با سایر خدمات مجموعه مشاورین اندیشه آسیا بیشتر آشنا شوید، با شماره تلفن ۸۸۹۰۶۵۳۲-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید

مبنع:

اندیشه آسیا