به گزارش اکونا پرس،

به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه؛ علی عبداله پورضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام هشت سال دفاع مقدس و تقارن این هفته با اربعین حسینی گفت: بهره گیری از سیره، رشادت ها و آموزه های حماسی امام حسین(ع) و یاران با وفایش در اجرای برنامه های هفته دفاع مقدس، تبیین دستاوردهای ایثار، فداکاری و ولایتمداری دلاور مردان هشت سال دفاع مقدس است.
وی به خانواده معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان شاغل در شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه این هفته را تبریک گفت و افزود:.به منظور ایجاد فضای بصری مناسب تمامی ایستگاه‌ها و قطارهای مترو با کتیبه‌های فرهنگی "روایت عاشقی" شامل تصاویر رزمندگان اسلام و بخشی از وصیت‌نامه شهدای گرانقدر فضاسازی می‌شود. تا نسل جوان نیز ازاین دلاوران الگو بگیرند.
مدیر عامل شرکت بهره برداری متروی تهراتن و حومه گفت: استفاده از فضای ایستگاه ها برای تبیین سبک زندگی رزمندگان و شهدای مدافع حرم برای حفظ یاد و خاطره این عزیزان مورد توجه قرار گرفته است.
در ادامه معاون فرهنگی اجتماعی شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه از ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس در ایستگاه‌های منتخب متروی تهران خبر داد و گفت: با  هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام هشت سال دفاع مقدس، برنامه‌های فرهنگی و هنری در ایستگاه های منتخب متروی تهران اجرا می‌شود. 
سید مجتبی تقوی نژاد افزود: نمایشگاه‌های عکس و پوستر "گنج و جنگ"، "صحیفه" و نیز"ایستاده در باد" با موضوع نقش زنان در دفاع مقدس در ایستگاه های میدان حضرت ولیعصر(عج)، پیروزی، تئاتر شهر و میدان انقلاب اسلامی میزبان مسافران شهر زیرزمینی است.
وی با اشاره به اینکه نمایش محیطی راویان مقاومت با موضوع دفاع مقدس از ۳۱ شهریور تا ۶ مهر ماه با حضور گروه‌های هنری و همکاری سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در ایوان انتظار میدان حضرت ولی‌عصر(عج) اجرا می‌شود. تصریح کرد: برنامه‌های تولید شده در قالب موشن گرافی با عناوین "کجایند مردان بی‌ادعا"، "نقش زنان در دفاع مقدس"، "ما قوی هستیم " و "ارتش قهرمان" به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق نمایشگرهای ایستگاه‌ها و همچنین پادکست رادیویی متناسب با این هفته درتمامی ایستگاه‌های متروی تهران پخش می شود.
گفتنی است ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس  در ایستگاه‌های منتخب متروی تهران ازچهارشنبه  ۳۱ شهریورماه تا سه شنبه ۶ مهر ماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.