به گزارش اکونا پرس،

ستاد مرکزی اربعین حسینی در جدید‌ترین اطلاعیه خود از زائران عزیز خواست به هیچ عنوان به سوی مرز‌های زمینی حرکت نکنند.

در این اطلاعیه آمده است:

۱- پیرو اطلاعیه‌های قبلی درباره بسته بودن مرز‌های زمینی مجددا به اطلاع هموطنان عزیز میرساند مرز‌های زمینی برای زوار اربعین حسینی با توجه به سیاست‌های دولت عراق همچنان بسته بوده و امکان بازگشایی مرز‌ها به هیچ وجه وجود ندارد و از زائران عزیز درخواست می‌شود به هیچ عنوان به سوی مرز‌های زمینی حرکت نکنند.

۲- متاسفانه برغم اطلاعیه‌های قبلی تعدادی از هموطنان با تجمع در منا طق مرزی باعث بروز مشکلاتی برای مردم و بروز خطراتی برای خود شده اند، ضمن اینکه، سهمیه صدور ویزای ورود به عراق، افزایش پیدا نکرده و همچنان مرز‌های هوایی برای اعزام زائران اربعین امسال، از سوی عراق تعیین شده است.

۳- با توجه به بسته بودن مرز‌های زمینی، امکان اعزام زائران عزیز اربعین از این طریق میسر نیست و از آنجا که امکاناتی هم برای پذیرائی از زوار در این مبادی پیش بینی نشده، لازم است هموطنان عزیز، تحت تأثیر خبرسازی‌های غیر موثق قرار نگیرند و مطلقا از عزیمت به سوی مرز‌ها اجتناب فرمایند.

در پایان اطلاعیه ستاد مرکزی اربعین حسینی، ابراز امیدواری شده است با کنترل بیماری کرونا و فروکش کردن امواج این بیماری، امکان زیارت مضجع شریف سبط نبی مکرم اسلام؛ حضرت امام حسین ابن علی علیه السلام، برای همه هموطنان عزیز فراهم شود.