به گزارش اکونا پرس،

به نقل ازمرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی،  دکتر عبدالملکی با بیان این مطلب در مراسم بدرقه موکب اشتغال محرومان  از میدان امام حسین (ع) تهران به سمت مناطق هدف گفت: این موکب ۲ سال قبل توسط یک گروه جهادی و با پشتیبانی کمیته امداد آغاز به کار کرد.
وی تاکید کرد:  این حرکت، کاملا مردمی است و به هیچ روی، اقدامی دولتی نیست و همه کسانی که در حوزه اشتغال محرومان فعال هستند، سعی کردند در این حرکت حضور داشته باشند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: در این طرح چهارده خدمت کاریابی، تامین سرمایه، بازاریابی، مشاوره شغلی و کسب و کار، آموزش، تامین مکان کسب و کار، تامین تجهیزات، تأمین مواد اولیه، بیمه و پوشش ریسک، ضمانت وام، امور اداری، اعتباربخشی، متولی شغلی، ارائه ایده کسب و کار به متقاضیان ارائه می‌شود.
عبدالملکی با بیان اینکه این حرکت به نام اربعین و فرهنگ عاشورا شروع شده است، تاکید کرد: در سال‌های اخیر، جریان تمدن جدیدی با تقویت فرهنگ اربعین به عنوان بزرگترین تجمع انسانی شکل گرفته  و اگر  با تاسی از فرهنگ اربعین موکبی بزنیم برای فرهنگ اشتغال، کاری بجا و ارزشمند است.
وی با دعوت از مردم و کارآفرینان برای حضور در این موکب، گفت: افراد برای کمک به اشتغال محرومان در سایت emookeb.ir اعلام آمادگی کنند و از درگاه‌های مختلف آن گامی برای کمک به اشتغال زایی بردارند.