به گزارش اکونا پرس،

به نقل از معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی مهدی پیرهادی، رییس کمیسیون سلامت ، محیط‌ زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران به همراه مهدی بابایی نائب رئیس و سوده نجفی مخبر کمیسیون در روز چهارشنبه هفتم مهرماه به  مناسبت روز آتش نشانی و ایمنی، به دیدار خانواده شهید روحانی،  یکی از شهدای حادثه پلاسکو رفت.

پیرهادی در این دیدار با اشاره به این نکته که آتش‌نشانان برای نجات همنوعان خود، با شجاعت و از جان گذشتگی به آتش زده  و بی پروا، همچون شمعی فروزان تا پای جان می سوزند تا همنوعان را از مرگ نجات دهند و خسارات را به حداقل برسانند ؛ افزود، جان فشانی این عزیزان قابل تقدیر است و مجموعه آتش‌نشانی باعث افتخار شهرداری تهران و آتش نشانان از  فداکارترین اقشار جامعه هستند که همواره درس ایثار و شهادت را برای همه تداعی می کنند. 

رییس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر در ادامه ضمن اشاره به اینکه مقام معظم رهبری از شهدای آتش نشان به عنوان شهدای خدمت نام برده‌اند، به این نکته اشاره کرد که پیگیر تحقق این موضوع از بنیاد شهید و ایثارگران خواهند شد.

همسر شهید نیز در این دیدار با ذکر خاطراتی از رشادت‌های محسن روحانی و اقدامات فداکارانه ایشان، یاد این شهید عزیز را گرامی داشتند. 

در این دیدار ، مهدی پیرهادی پیشنهاد مستند کردن خاطرات شهید از زبان همسر و فرزندان شهدای آتش نشان را مطرح و اشاره کرد: چنین اقداماتی باعث می‌شود مردم بدانند یک آتش‌نشان در کنار زندگی کاری خود، چه اقدامات ارزنده‌ای انجام داده است.

رییس کمیسیون سلامت و محیط‌زیست شورای شهر تهران در انتها تاکید کرد: مردم و مسئولین سایر دستگاه ها(قوه قضائیه و مجریه)  برای ایمنی ، حفظ جان، اموال و جلوگیری از پیش آمدن حوادثی مانند آتش‌سوزی پلاسکو، برای  ایمنی ساختمان‌ها و تعیین تکلیف 129 ساختمان خطرساز شهر تهران که دارای شرایطی مانند پلاسکو  هستند، همکاری لازم را انجام دهند.

شهید محسن روحانی‌ سندیانی، سومین آتش‌نشان از ایستگاه یک آتش‌نشانی تهران بود که در پلاسکو به شهادت رسید. این شهید ۳۰ شهریورماه ۱۳۶۳ چشم به جهان گشود که از او  یک فرزند دختر به یادگار مانده است. 

پس از شهادت، پیکر شهید روحانی به رضوان‌ شهر گیلان منتقل و در جوار شهدای رضوان شهر  به خاک سپرده شد.