به گزارش اکونا پرس،

در مرداد ماه امسال آمار تلفات حوادث رانندگی با کاهش ۵.۱ درصدی مواجه بود. در این ماه هزار و ۳۹۸ نفر  در تصادفات جان باختند در حالی که آمار تلفات در مدت مشابه سال گذشته هزار و ۴۷۳ نفر بود. در این ماه ۲۵ هزار و ۳۹۵ مصدوم تصادفات نیز به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند که نسبت به سال قبل ۷.۴ درصد کاهش یافته است.

بر اساس این گزارش در پنج ماهه سال جاری آمار تلفات تصادفات با افزایش مواجه بود. در این مدت ۷ هزار و ۳۲ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که از کل تلفات تصادفات پنج هزار و ۶۴۲ نفر مرد و هزار و ۳۹۰ نفر زن بودند.

در این مدت استان های فارس با ۵۵۳، خراسان رضوی با ۴۷۱ و تهران با ۴۶۹ فوتی بیشترین و استان های ایلام با ۵۶، کهگیلویه و بویراحمد با ۹۰ و قم با ۹۸ فوتی کمترین آمار تلفات را داشته اند.

در پنج ماهه امسال ۱۲۷ هزار و ۹۴۰ نفر (۹۴ هزار و سه مرد و ۳۳ هزار و ۹۳۷ زن) از مصدومان حوادث رانندگی به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۹ درصد بیشتر شده است.

بر اساس اعلام سازمان پزشکی در چهار ماهه نخست سال جاری ۵۶۳۳ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن (۱۳۹۹) که آمار تلفات چهار هزار و ۸۵۸ نفر بود، ۱۶ درصد بیشتر شده است.