در پیام صادر شده از سوی دکتر علی حیدری آمده است:

   «انالله و انا الیه راجعون»

 دریافت خبر درگذشت مرحوم مغفور جناب آقای دکتر محمدحسن طریقت منفرد، موجب تاسف و تاثر گردید. دکتر طریقت از جمله افرادی بود که در اواخر دهه 60 و پس از تصویب قانون الزام سازمان تامین اجتماعی به ارائه خدمات درمانی (تا پیش از آن و براساس تصمیم متخذه در رژیم گذشته، بخش درمان سازمان در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادغام شده بود و بیمارستانها و درمانگاه های متعلق به سازمان در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفته بود و سازمان سهم درمان را به حساب وزارت بهداشت واریز و بیمه‎ شدگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی با در دست داشتن دفترچه بیمه خدمات درمانی، خدمات مورد نیاز خود را دریافت می‌ کردند) نسبت به بازپس‎گیری بخش درمان و بیمارستانها و مراکز درمانی سازمان اقدام و معاونت درمان سازمان را مجدداً احیاء نمودند.
دکتر طریقت همچنین در ادوار مختلف سازمان (در زمان مدیرعاملی مرحوم غرضی، در زمان مدیرعاملی آقای دکتر ذبیحی و ...) مسئولیت هایی نظیر معاون درمان، سرپرست سازمان و عضو هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی را در کارنامه خود دارد و در دولت های نهم و دهم نیز وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونت وزیر رفاه و تامین اجتماعی  را بر عهده داشت.
و اما دکتر طریقت همواره در طی سالیان متمادی، دغدغه مندی و دلسوزی زائدالوصفی در قبال سازمان تامین اجتماعی داشت و حتی زمانی که مسئولیت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را بر عهده داشت نیز، اجازه نداد که تعدی به سازمان تامین اجتماعی صورت پذیرد و ایده‌ های زیادی برای مدیریت بهینه منابع و مصارف بخش درمان سازمان تامین اجتماعی داشت و طی دولت های یازدهم و دوازدهم نیز همواره در صف افرادی قرار داشت که مقابل اقدامات متولیان وقت وزارت بهداشت برای دست اندازی به اموال بیمه شدگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی، می ‎ایستاد.
هرچند که بعضاً و در ادوار مختلف، از سوی متولیان وقت سازمان تامین اجتماعی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مورد بی مهری و بی اعتنایی قرار گرفته بود ولیکن هیچگاه در دفاع از کیان سازمان تامین اجتماعی و منافع و مصالح بیمه شدگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی در مرکز تصمیم سازی و تصمیم گیری فروگذار نمی کرد.
جا دارد این مصیبت بزرگ را به خانواده معزز و بازماندگان محترم ایشان تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال برای روح آن مرحوم علو درجات و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان ایشان صبر جمیل و اجز جزیل مسئلت نمایم. روحش شاد و یاد و نامش گرامی باد.