طراحی داخلی محیط اداری مدرن باید آمیخته با خلاقیت باشد تا بتواند محیطی اجتماعی و آرام را برای فعالیت هر چه بهتر کارکنان یک مجموعه فراهم آورد. در این مقاله قصد داریم چند ایده جالب برای طراحی اداری را شرح دهیم تا بدانید چطور باید یک دکوراسیون اداری شیک خلق کرد.

در طراحی دکوراسیون اداری باید از رنگ های متضاد بهره گرفت. بعنوان مثال ترکیب رنگ سیاه و سفید در طراحی داخلی یک محیط کلاسیک را ایجاد می کند که می تواند روی تمرکز کارمندان و افزایش بازدهی فعالیت شان نیز تاثیر بسزایی داشته باشد. برای از بین بردن ظاهر جدی و خشک فضای کاری و افزایش همکاری میان کارمندان می شود از میزهای بزرگ برای طراحی استفاده کرد و برای زیبایی بیشتر سعی کنید از المان های رنگی و طرح های چوبی نیز برای انتخاب میزها بهره بگیرید. ناگفته نماند که وجود نور لازم می تواند شادی را افزایش و افسردگی را کاهش دهد پس رنگ ها باید به گونه ای انتخاب شوند که بتواند نور طبیعی را منعکس کرده و روشنی فضا را افزایش دهند.

 

طراحی دکوراسیون داخلی اداری و بهره گیری از سبک صنعتی

طراحی دفتر کار اداری با بهره گیری از سبک صنعتی و المان های مرتبط با آن می تواند به جذابیت فضای اداری  بیفزاید. اگر محیط اداری مربوطه متراژ کمی دارد می توان با استفاده از عناصر صنعتی پیچیده همچون تاسیسات و لوله های پوشیده نشده، بتن اکسپوز، چراغ های صنعتی و مواردی از این قبیل یک طراحی هوشمندانه داشت و فضا را بزرگتر نشان داد. این نوع طراحی می تواند تاثیر خوبی روی کارکنان محیط اداری نیز داشته باشد.

 

حوزه بندی دکوراسیون اداری و دفتر کار اداری در گروه معماری مهران طاهری

اگر طراحی را که در نظر دارید دارای پلان های باز است باید از روش های خلاقانه برای جداسازی محیط ها استفاده گردد، بعنوان مثال میتوان با استفاده از رنگ و المان های رنگی برای تفکیک فضاها و بخش های مختلف بهره گرفت. بلوک های رنگی می توانند نقش مهمی در اجرای این ایده کاربردی داشته باشند، این بلوک ها می توانند فضاها را از هم تفکیک کنند و جذابیت و زیبایی پلان های باز را نیز افزایش دهند. ناگفته نماند که این بلوک ها علاوه بر فضای کاری و فردی برای فضای اشتراکی نیز می تواند مورد استفاده قرار گیرد. اگر قرار است طراحی داخلی برای یک فضای باز صورت پذیرد بهتر است که از درب های کشویی نیز برای تعیین فضای فردی استفاده شود، پیکربندی این کشوها می تواند در دو قالب مستقیم یا منحنی انجام شود و زیبایی فضا را دوچندان کند.

 

حفظ حریم خصوص در طراحی داخلی از نظر مهران طاهری

طراحی داخلی یک فضای اداری باید به شکلی انجام شود که علاوه بر وجود فضای اشتراکی برای همکاری، نور مناسب و فضای باز، هر کدام از کارکنان بتوانند حریم خصوصی خود را داشته باشند. برای تحقق این امر میتوان از سیستم های پارتیشن شیشه ای مات و سفارشی برای تفکیک فضاها استفاده کرد، با مات کردن بخشی از شیشه ها علاوه بر ایجاد یک حریم خصوصی برای هر نفر، ارتباط بین کارکنان نیز حفظ می گردد و فقط قسمت خاصی از دید بقیه پنهان می گردد.

در پایان بدانید که ایجاد یک تقابل بین عناصر قدیمی و جدید می تواند یک خروجی ایده آل داشته باشد، و با استفاده از عناصر سنتی در کنار المان های مدرن در کنار حفظ تاریخ و گذشته مان، جلوه خاصی به فضا می بخشیم. همچنین استفاده از عناصر طبیعی نیز می تواند این جلوه را صدچندان کند، بعنوان مثال درب های چوبی به کارکنان حس ارتباط با طبیعت را می دهند و طبیعی بودن موجب افزایش صیمیت و گرمی فضا خواهد شد. بنابراین اگر قصد دارید دکوراسیون محیط اداری تان را طوری اجرا کنید که کارکنان در آنجا احساس راحتی کنند و بیشترین بازدهی را داشته باشند به نکات ذکر شده توجه کنید و به خوبی از آن ها بهره بگیرید. امروزه ایده های خلاقانه زیادی میتوان در این خصوص ارائه و از آن ها جهت زیبایی هر چه بیشتر فضا بهره گرفت.