به گزارش اکونا پرس،

به نقل از مرکز روابط عمومی واطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نقل از خانه ملت، نشست کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با دکتر "حجت الله عبدالملکی"وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و میرهاشم موسوی مدیر عامل  سازمان تامین اجتماعی به منظور ارائه برنامه‌های این وزارتخانه در حوزه سلامت برگزار شد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این نشست با تأکید بر اینکه تعامل با مجلس برای ما بسیار اهمیت دارد، گفت: ارتباطاتمان را با مجلس افزایش خواهیم داد و مطالبات نمایندگان در حوزه انتخابیه را رسیدگی خواهیم کرد.
شستا متعلق به تأمین اجتماعی است و باید با آن هماهنگ باشد
وی ادامه داد: اینکه جلسات تخصصی موضوعی در مورد نظام بیمه‌ای، شستا و سرمایه گذاری ها و بهداشت و درمان را در کمیسیون بهداشت و درمان داشته باشیم اقدامی موثر است و در جلسه معارفه موسوی مدیرعامل تامین اجتماعی تأکید کردیم که شستا متعلق به تأمین اجتماعی است و باید با آن هماهنگ باشد و نیاز نیست خود را زیرمجموعه وزیر بداند و تأکید کردیم تا زمانی که مدیرعامل تأمین اجتماعی منصوب نشده وارد کار شستا نشویم و مدیرعامل باید رئیس شستا را تعیین کند.
عدالت در ارائه خدمات بهداشتی را مورد توجه قرار دادیم
عبدالملکی با یادآوری اینکه 4 راهبرد را در حوزه بهداشت و درمان در تأمین اجتماعی پیگیری می‌کنیم و برنامه‌های تفصیلی آن را در نشست های آینده ارائه خواهیم کرد، گفت: عدالت در ارائه خدمات بهداشتی را مورد توجه قرار دادیم و همچنین 3 محور در حوزه عدالت در خدمات را پیگیری خواهیم کرد و باید بستر مناسب برای خدمات‌رسانی را فراهم کنیم؛ یکی از برنامه ها این است که پروژه هایی که شروع شده و نیمه کاره رها شده را به سرعت تکمیل کنیم.
وی افزود: به قول‌های مسئولان سابق عمل خواهیم کرد، در حال حاضر با عدالت فاصله زیادی داریم و طی سه ماه آینده شاخص‌ عدالت در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی را ارائه خواهیم کرد و 6 ماه بعد شاخص را محاسبه خواهیم کرد تا ببنیم که به سمت بهتر شدن عدالت در خدمات درمانی رفته ایم یا نه؟ کاهش هزینه‌های بهداشت و درمان در دستور کار است تا بتوانیم مستقل از نظام عمومی بهداشت و درمان کشور، هزینه‌ درمان را برای 44 میلیون نفر کاهش دهیم؛ همچنین در موضوع فرهنگ سلامت ورود کردیم زیرا تمرکز بر فرهنگ سلامت، کاهش هزینه‌های درمان را در پی خواهد داشت.