به گزارش اکونا پرس،

سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نیمی از موتورسیکلت‌ها گواهینامه ندارند، اظهار کرد: بله این موضوع درست است یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر دارای بیمه  و کمتر از شش میلیون نفر هم گواهینامه دارند.

وی ادامه داد: در بحث موتورسیکلت ما احساس نگرانی می‌کنیم از این جهت که ۱۲ میلیون موتور سیکلت وجود دارد که که تقریباً ۹ میلیون این تعداد در سن فرسودگی قرار دارند از طرفی تقریباً کمتر از ۶ میلیون نفر دارای گواهینامه هستند که این امر خطرناک است.

هادیانفر با بیان اینکه کمتر از یک و نیم میلیون نفر دارای بیمه ثالث هستند گفت: اگر تصادفی صورت بگیرد و فرد مشمول پرداخت دیه شود، چون مشمول بیمه نیست، قطعا باید به زندان برود‌  در بحث گواهینامه باید تسهیلاتی را درنظر بگیریم تا افراد ارزانتر و راحتر بیمه شوند. یکی از دلایلی که افراد نمی‌توانند بیمه ثالث دریافت کنند، به این دلیل است که مالک موتور سیکلت بیمه ندارد.

رئیس پلیس راهور ناجا درباره برخورد با موتور سیکلت‌ها بیان کرد: ابلاغ کردیم که توقیفات را به حداقل ممکن کاهش دهند چه برای موتورسیکلت‌ها و چه برای خودروسوارها فرقی نمی‌کند علت این موضوع در این است که موتورسیکلت وسیله معیشت این افراد است.

هادیانفر افزود: در کنار این تسهیلاتی که در زمینه ترخیص موتورسیکلت ارائه داده‌ایم، امیدواریم بتوانیم در زمینه ارائه سریع گواهینامه هم تمهیداتی را بی‌اندیشیم همچنین شهروندان نظم و احترام به حقوق مقابل را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه شهرداری به دلیل تخلف موتورسیکلت‌ها نرده‌های مخصوص را قرار داده اظهار کرد: ایجاد چنین نرده‌هایی محرومیت حقوقی برای افرادی که با ولچر رفت و آمد می‌کنند، ایجاد کرده است.