به گزارش اکونا پرس،

فریده اولادقباد در گفت و گو با خانه ملت درباره آخرین وضعیت معلمان دستگیر شده مقابل سازمان برنامه و بودجه، گفت: از همان روز ابتدایی بازداشت این معلمان، پیگیر وضعیت آنها بودیم که این پیگیری‌ها از ناحیه معاونت حقوقی و امور مجلس نیروی انتظامی، معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش و همچنین وزارت کشور بود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تعداد معلمان بازداشتی ۱۴ نفر بود که ۷ نفر از بازداشت شدگان در نوبت اول و در نوبت بعدی نیز مابقی بازداشت شدگان به غیر از حبیبی از اعضای هیأت مدیره کانون صنفی معلمان ایران آزاد شدند.

اولادقباد یادآور شد: دستگاه‌های انتظامی و امنیتی باید بین معلمانی که به دنبال مطالبات صنفی خود هستند و برخی افراد دیگر که اهداف دیگری را دنبال می‌کنند، تفکیک قائل شوند.

وی بیان داشت: شنیده شده برخی از افراد غیر فرهنگی نیز در این تجمع حضور داشتند که شعارهای ساختارشکنانه‌ای را سر دادند و باید بین این افراد و معلمان و فرهنگیان تفکیک قائل شد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بر حمایت وزارت آموزش و پرورش از کانون صنفی معلمان تأکید کرد.

اولادقباد عنوان کرد: با توجه به قانونی بودن این کانون لازم است وزارت آموزش و پرورش از مطالبات به حق این کانون دفاع و حمایت کند.