به گزارش اکونا پرس،

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز شنبه هشتم آبان اعلام کرد: اکنون ۲۲ شهرستان قرمز، ۱۱۴ شهرستان نارنجی، ۲۰۱ شهرستان زرد و  ۱۱۱ شهرستان آبی است.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، اکنون شهرستان‌های جلفا، مرند در استان آذربایجان شرقی، اشنویه، چایپاره، پیرانشهر در استان آذربایجان غربی، استهبان، سرچهاندر استان فارس، بانه، دیواندره در استان کردستان، پاوه، جوانرود، روانسر، سرپل ذهاب در استان کرمانشاه، چرداول، دره‌شهر در استان ایلام، سبزوار در استان خراسان رضوی، دامغان، شاهرود در استان سمنان، آبیک در استان قزوین، شهربابک در استان کرمان، پلدختر در استان لرستان و مهریز در استان یزد در وضعیت قرمز قرار دارند.

به گزارش ایرنا، هفته گذشته اول آبان ماه نیز شهرستان‌های جلفا، مرند در استان آذربایجان شرقی، اشنویه، بوکان، پیرانشهر در استان آذربایجان غربی، استهبان در استان فارس، بانه، سقز در استان کردستان، پاوه، جوانرود، روانسر، سرپل ذهاب  در استان کرمانشاه، چرام، کهگیلویه در استان کهگیلویه و بویر احمد، زرندیه در استان مرکزی و مهریز در استان یزد در وضعیت قرمز قرار بود و ۱۶ شهرستان قرمز، ۱۱۹ شهرستان نارنجی، ۲۲۷ شهرستان زرد و ۸۶ شهرستان آبی اعلام شد.

با این وصف در طول یک هفته، ۶ شهر به شهرهای قرمز کرونایی افزوده شده و این در حالیست که هفته گذشته نسبت به هفته قبل از آن هفت  شهر به شهرهای قرمز کرونایی افزوده شده بود.

به گزارش ایرنا، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه ۲۵ مهر ماه گفت:‌ هنوز بابت کرونا و پیک ششم آسوده خاطر نیستیم و باید درحالت آماده‌باش بمانیم و امیدوارم با انجام واکسیناسیون سراسری در ماه‌های آینده، در وضعیت بهتری قرار بگیریم. 

با این وجود، افزایش واردات واکسن و تسریع واکسیناسیون به عنوان اولویت دولت سیزدهم برای مهار کرونا، طی هفته های اخیر بر کاهش تلفات روزانه کرونایی تاثیر گذاشته است.