به گزارش اکونا پرس،

به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه؛ علی عبداله پور با اشاره به اینکه مترو یکی از مهمترین وسایل حمل و نقل عمومی در شهر تهران است و استفاده شهروندان از آن باعث کاهش ترافیک و آلودگی هوا خواهد شد گفت: در حال حاضر بخاطر شرایط کرونا و رعایت فاصله اجتماعی، سرفاصله حرکت قطارها با حداقل زمان ممکن اجرا می شود و این روند همزمان با افزایش ساعت طرح ترافیک نیز ادامه خواهد داشت.
وی تصریح کرد: اگر با روند افزایشی مسافر در ایستگاه های خطوط هفتگانه و واگن های مترو روبرو شویم با تمام توان و ظرفیت خدمات رسانی می کنیم و در صورت لزوم قطارهای فوق‌العاده را برای جابجایی مسافران نیز اعزام خواهیم کرد.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه با اشاره به اینکه، حدود 25 درصد از قطارها معمولا به علت تعمیرات خارج از سرویس دهی می باشند گفت: در حال حاضر 161 قطار از 171 قطار موجود در خطوط هفتگانه مترو فعال هستند و با توجه به اینکه ساعات طرح ترافیک افزایش می یابد، زمان تعمیر قطارها نیز سرعت خواهد یافت.
عبداله پور با اشاره به اینکه اقدامات و تمهیدات لازم برای حضور شهروندان در شهر زیرزمینی پیش‌بینی شده است افزود: بر اساس تجربیات سنوات گذشته در نخستین روزهای اجرای زمان افزایش ساعت طرح ترافیک؛ مترو با استقبال مسافران روبرو می شود.
وی خاطرنشان کرد: شاید پیش بینی افزایش مسافر فقط برای روزها و هفته‌های نخست افزایش ساعت طرح ترافیک باشد اما به تدریج آمار کمتر شده و به وضعیت نرمال برسیم. از شهروندان نیز درخواست داریم هنگام استفاده از مترو، به لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی توجه داشته باشند.