این سهام را می توان به منظور، فروش تسهیلات بخشی از سهام شرکت ‌های دولتی معین، در دسترس اقشار پایین درآمدی جامعه قرار داد تا آن ها نیز بتوانند از طرح‌ های اقتصادی دولتی در جهت بهبود رفاه و حمایت از اقشار کم ‌درآمد جامعه و فقرا، استفاده کنند و به گونه ای تحت حمایت کشور قرار گیرند. اگر این طرح با درآمدی خوب و مناسب در نظر گرفته شود، به مراتب و در زود ترین زمان ممکن، مشکلات موجود در جامعه حل خواهد شد.

اهداف دولت از اجرای طرح سهام عدالت چیست؟

دولت بر اساس نیازهایی که در جامعه میدید نسبت به ایجاد این نوع از سهام اقدام کرد. اهدافی در زیر لایه های این بستر پنهان شده که کارشناسان بورس به آن پرداخته اند. یکی از مهمترین اهداف مستقل کردن خانواده های نیازمند است که با حمایت کشور بتوانند از مشکلات زندگی و اقتصادی بکاهند. عامل مهم دیگر ارائه این عامل در واگذاری سهام شرکت ‌های دولتی  است که در آن ها روش های سالم و شفاف در افزایش تصدی ‌گری مردمی بکار می رود. از آنجایی که ثروت به مقدار نامتعادل در بین مردم تقسیم شده و عده ای دارای ثروت بیشتر و عده ای فقیر تر شده اند. به همین دلیل این سهام در جهت توزیع متعادل ثروت و درآمد در کشور طراحی شده است.

چه کسانی می توانند از سهام عدالت استفاده کنند؟

این سهام برای عده ای از مردم در نظر گرفته شده که شامل مدد جویان کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی، روستاییان و عشایر، کارگران فصلی ساختمانی، گروه ‌های کم‌ جمعیت مانند خبرنگاران، زنان سرپرست خانوار، طلاب، خادمان مساجد، کارمندان و بازنشستگان دولتی، دستگاه‌ های عمومی و بازنشستگان کشوری و لشکری می شوند. برای استفاده از این سهام نیز باید مراحلی همچون ثبت نام طی شود.

این گروه ها شامل مواردی همچون کودکان تازه متولد شده در خانواده های مشمول سهام عدالت، افرادی که پس از پایان زمان ثبت نام سهام عدالت تحت پوشش سازمان های حمایتی قرار گرفته اند، افرادی که در دهک های پایین یعنی یک تا شش قرار می گیرند، افرادی که در دور اول ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۰ اقدام به انجام فرآیند مورد نظر کرده اند اما به هر دلیلی ثبت نام آن ها ناقص مانده است و موفق به دریافت سهام مورد نظر نشده اند و … می باشند.

آشنایی با نحوه ثبت نام سهام عدالت در سرمایه گذاری رزسا

برای اینکه علاقه مندان و متقاضیان بتوانند از سهام عدالت بهره مند شوند، توصیه می شوند ثبت نام خود را همراه با سرمایه گذاری رزسا پیش ببرید. همین امر موجب می شود تا تعداد بیشماری از مردم بتوانند از این بخش از خدماتی که دولت برای بهبود وضعیت اقتصادی ارائه داده، استفاده کنند. سرمایه گذاری رزسا بر آن است تا با تیم متخصص و کارشناس خود کلیه اقدامات را در ثبت نام و دریافت سهام عدالت به انجام رساند.

https://rozesainvest.com/