به گزارش اکونا پرس،

به نقل از معاونت ارتباطات و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر تهران مهدی اقراریان رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی و سوده نجفی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران با آیت‌الله محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور دیدار و گفت‌وگو کردند. 

مهدی اقراریان در ابتدای این دیدار گفت: متناسب بودن شورا با فضای بیانیه گام دوم و ترکیب اصلی شورا از ویژگی‌های شورای ششم است که بیشتر این ترکیب از نسل سوم انقلاب است، هر چند ترکیب این شورا با افراد با تجربه و بزرگان نسل اول و دوم انقلاب بر وزن آن افزوده است. 

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران گفت:  تجربه کوتاهی که از عمر کوتاه شورا می‌گذرد و اکنون وارد دهه سوم عمر خود می شود، نشان می دهد که شورای اسلامی شهر تهران الگویی است برای سایر شوراها به دلیل جایگاه و نقشی که شورای عالی استان ها دارد و متاثر از شورای شهر تهران است. 

رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورا گفت: در دوره جدید یکی از کارهایی که در دستور این کمیسیون قرار گرفت، نگاه تحولی بوده است. همانگونه که مقام معظم رهبری در 14 خرداد سال گذشته در بیانات خود  بحث تحول را مطرح کردند و بر همین اصل ما نیز رویکردمان  را در تغییر و تحول قرار دادیم.

اقراریان با اشاره به مشکلاتی که پیش روی شوراها و شهرداری‌ها و مسائل مشترک با قوه قضاییه هست، گفت: حدود 25 هزار پرونده در قوه قضاییه از دل دعاوی‌ای است که یک طرف آنها شهرداری تهران است، بنابراین  برداشت من  این است که هر چقدر دستگاه قضایی برای مختومه کردن پرونده‌ها تلاش کند، مادامی که سر منشا تولید این پرونده ها اصلاح نشود قضات خوب ما و مجموع دستگاه ما در قوه همواره با این چالش مواجه هستند.

 

در پایان اقراریان اعلام کرد : در توافقات صورت گرفته با دادستانی مقرر شد تا تشکیل کارگروه مشترک در دستور کار قرار گیرد.