به گزارش اکونا پرس،

به نقل از معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، در بیست و دومین جلسه علنی شورا، یک فوریــت استـفساریه شـهردار تهـران در خصوص بند(3) تبصره(19) مصوبه «بودجه سال 1400 شهرداری تهران و سازمان ها و شرکت های تابعه» مورد بررسی اعضا قرار گرفت.

لطف الله فروزنده معاون برنامه ریزی و امور شورا شهرداری تهران در ابتدا با تاکید بر اینکه وظیفه خود میدانیم که در خدمت اعضای شورای باشیم، تاکید کرد: اداره ای برای پیگیری تذکرات اعضای شورای شهر تهران در معاونت برنامه ریزی داریم.

پاسخ مسئولان اجرایی به تذکرات را تقدیم می کنیم و خودمان را ملزوم به پاسخگویی می دانیم و هرجایی که کوتاهی بود به ما تذکر دهید تا اصلاح کنیم.

او در ادامه درباره یک فوریت، گفت: در بند 3 تبصره 19 مصوبه «بودجه سال 1400 شهرداری تهران و سازمان ها و شرکت های تابعه» آمده است: «دستورالعمل نحوه اجرای پروژه، خرید خدمات، پرداخت یارانه و قیمت‌گذاری بهای محصولات یا خدمات در دوران بهره‌برداری حاصل از سرمایه‌گذاری و مشارکت موضوع این تبصره تا پایان خرداد ماه 1400 توسط شهردار تهران برای تصویب به شورای اسلامی شهر تهران ارائه خواهد شد.» بر این اساس باید دستورالعمل نحوه اجرای پروژه را تا پایان خرداد 1400 تهیه می شد اما ابهامی در این باره وجود دارد و آن ابهام این است که آیا منظور دستورالعمل اجرای پروژه است یا بهره‌برداری پروژه؟ 

وی در خصوص علت فوریت نیز گفت: می‌خواهند عملیات را آغاز کنند، اما سازمان بازرسی ایرادی را وارد کرده و متذکر شده است که اول باید دستورالعمل تا پایان خرداد آماده می‎شد تا اجازه فعالیت داده می‎شد. لذا خواهشمندم از این موضوع رفع ابهام کنید.

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در این باره، گفت: با توجه به اهمیت موضوع و اجرای پروژه ها ومسایل مالی باید سریعتر به این استـفساریه شـهرداری تهـران پاسخ داده شود.

بعد از این اظهارات یک فوریت استفساریه به رای گذاشته شد که بدون مخالف و با اکثریت آرا به تصویب رسید.