ممبران ها، اصلی ترین قطعات در ساختار دستگاه های تصفیه آب اسمز معکوس می باشند، که ظرفیت آنها را هم مشخص می کنند. دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی بر اساس تعداد ممبران ها، می توانند برای تصفیه آب با ظرفیت بین 200 تا 2000 گالن طراحی و تولید شوند. برای خرید دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی در اولین قدم باید میزان آب مورد نیاز را بر اساس کاربرد مشخص کرده و در ادامه بهترین دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی را بر اساس ظرفیت و برند آن انتخاب کنید. در این زمینه می توانید از افراد متخصص و کارشناسان هم مشاوره بگیرید.

کارشناسان ما در سایت آبین با داشتن سال ها تجربه در زمینه طراحی و تولید دستگاه های تصفیه آب صنعتی و نیمه صنعتی، امکان دریافت مشاوره رایگان را در اختیار شما قرار داده اند. در صورت تمایل برای دریافت مشاوره خرید و قیمت دستگاه تصفیه آب صنعتی و ارتباط با ما می توانید با شماره تلفن 021 2222 8116 تماس بگیرید.

در ادامه مهم ترین مواردی را بررسی می کنیم که توجه به آنها برای خرید دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی لازم است.

انواع دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی بر اساس ظرفیت

همان طور که گفته شد یکی از مهم ترین پارامترها برای انتخاب دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی مناسب، بررسی دقیق ظرفیت آن است. موارد زیر از رایج ترین دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی هستند که در بازار ایران طراحی، تولید و ارائه می شوند:

1- دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی 200 گالن                   

این دستگاه ها توانایی تصفیه آب را با ظرفیت 800 لیتر در شبانه روز دارند و در ساختار آنها از 2 فیلتر ممبران 100 گالن استفاده می شود. دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی 200 گالن در کنار ممبران ها، به فیلترهای پیش تصفیه هم مجهز هستند که باعث حذف آلاینده هایی مثل گل و لای، کلر، برخی فلزات سنگین و... می شوند.

جهت خرید فیلتر ممبران آبین به آدرس اینترنتی https://abin.ir/products/industrial-water-treatment/membrane-filtration-products مراجعه فرمایید.

2- دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی 400 گالن

در ساختار این دستگاه از 4 فیلتر ممبران 100 گالن استفاده شده و توانایی تصفیه آب را با ظرفیت 1600 لیتر در شبانه روز دارند. به عنوان پیش تصفیه، در ساختار دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی 400 گالن، فیلترهای الیافی، کربن گرانول و کربن بلاک تعبیه می شوند. فیلترهای پیش تصفیه در این سیستم ها به صورت 20 اینچ اسلیم هستند.

3- دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی 800 گالن

استفاده از این دستگاه ها در مواردی مثل رستوران ها، مدارس، هتل ها و... کاربرد بالایی دارد. به کارگیری 2 فیلتر ممبران 400 گالن در ساختار دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی 800 گالن باعث شده تا ظرفیت تصفیه آب را تا 3000 لیتر در شبانه روز داشته باشند. فیلترهای پیش تصفیه در ساختار این دستگاه ها مشابه دیگر ظرفیت های آن و به صورت 20 اینچ اسلیم است. این دستگاه ها دارای دو پمپ و ترانس هم برای تامین فشار آب مورد نیاز در فیلترهای ممبران هستند.

4- دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی با ظرفیت بالا

ظرفیت هایی که گفته شد معمول ترین نوع دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی هستند. با این حال دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی را می توان با ظرفیت های بالاتر و ساختار متفاوت تولید کرد. دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی 1600 و 2000 گالن از این نوع سیستم ها هستند. در ساختار این دستگاه ها، از فیلترهای پیش تصفیه 20 اینچ جامبو استفاده می شود و برای جلوگیری از ایجاد رسوب در ممبران ها مجهز به سیستم تزریق آنتی اسکالانت هستند.

همچنین شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر از آنتی اسکالانت ها به آدرس اینترنتی https://abin.ir/products/chemical-products/%D8%A2%D9%86%D8%AA%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%D9%86%D8%AA مراجعه فرمایید.

داشتن TDS متر، فیلترهای محافظ ممبران، شاسی استیل، گیج فشار، تابلو برق تمام اتوماتیک و... از مهم ترین ویژگی های دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی با ظرفیت بالا هستند که آنها را با سایر ظرفیت های دستگاه متمایز می کند.

بهترین و پر فروش ترین برند دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی

دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی با برندهای مختلفی تولید و ارائه می شوند، که بر همین اساس هم سطح کیفی متفاوتی دارند. در بسیاری از موارد کاربرد دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی برای تعبیه در رستوران ها، مدارس و... می باشد، در این زمینه سطح کیفی آب خروجی اهمیت زیادی دارد؛ در این موارد توصیه می شود تا دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی با بالاترین سطح کیفی خریداری شود.

در ادامه به بررسی با کیفیت ترین برند دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی که از پر فروش ترین دستگاه ها هم محسوب می شود می پردازیم:

دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی آرتک

دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی آرتک با فیلترها و قطعات تایوانی تولید شده اند و به همین دلیل سطح کیفی و عملکرد مطلوبی را برای تصفیه آب دارند. در ساختار دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی آرتک (ARTEC) از هوزینگ های مات با سطح کیفی و مقاومت مطلوب در برابر فشار بالای آب استفاده شده است. فیلترهای ممبران در ساختار دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی آرتک با بالاترین سطح کیفی و از برند فیلمتک آمریکا هستند.

سطح کیفی بالای قطعات در ساختار دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی آرتک به عنوان مهم ترین نقطه قوت آنها محسوب می شود.