به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی دیوان عدالت اداری، با رونمایی از فاز دوم سامانه خدمات الکترونیک قضایی دیوان عدالت اداری(سخا)، افراد حقیقی، حقوقی و وکلا می توانند درخواست های تجدید نظر خود را به صورت غیر حضوری ارائه کنند و نیازی به حضور در دفاتر نمایندگی دیوان در مراکز استان ها و یا ساختمان مرکزی دیوان عدالت اداری در تهران نمی باشد.

براساس این گزارش، دیوان عدالت اداری با ارسال نامه ای به اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران، خواهان ابلاغ این امکان به وکلای عضو اتحادیه شد که از این پس دادخواست های تجدیدنظر را از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی سراسر کشور به ثبت رسانده و از مراجعه حضوری به دفاتر نمایندگی استانی و ساختمان مرکزی دیوان عدالت اداری خودداری کنند.

گفتنی است؛ فاز اول این سامانه که ثبت دادخواست بدوی از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی بود در سال 97 انجام شده است و وکلا می توانند از طریق خودکاربری و مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی دادخواست بدوی را ثبت کنند.

انتظار می رود با افتتاح فاز دوم سامانه سخا و مرحله سوم این پروژه که شامل ثبت اعاده دادرسی، ورود ثالث به صورت غیرحضوری می باشد، شاهد کاهش ورود ارباب رجوع به دیوان عدالت اداری باشیم که این امر صرفه جویی در وقت و هزینه برای هر دو طرف می باشد.