به گزارش اکونا پرس،

بیست و نهم آبان، یادآور روزی است که آئین کار و تولید، با هدف تعیین چارچوبی برای برقراری حس احترام و اعتماد متقابل – حفظ حقوق حقه صنفی – صیانت و سیادت از عوامل کار  و تولید در فضای تعاملی، در سایه پذیرش منطق گفت و گو و در نهایت استقرار دمکراسی صنعتی ایجاد شد.

در سی و یکمین سالروز تصویب قانون کار و سالی که از سوی مقام معظم رهبری، به  «تولید,پشتیبانی ها و مانع زدایی ها» مزین شده است در راستای عمل به منویات ایشان، امیدوارم با مرعی نظر قرار دادن ویژگی های بارز قانون کار از جمله« یادگاری بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره)، تدوین قانونی با مشارکت همه شرکای اجتماعی برای اولین بار و تصویب از سوی قانونگذار با کمترین تغییر پس از پیروزی شکوهمند انقلاب  اسلامی ایران و حمایتی بودن و رعایت حداقل ها» بتوانیم در طلیعه نخستین سال فعالیت دولتمردانی که حمایت از کار و تولید و کارگر را سرلوحه امور خویش قرار داده اند با عزمی راسخ، توان مضاعف ، تلاش و مجاهدت بی‌وقفه به منصه ظهور و اجرا برسانیم.

همچنین امیدواریم با مشارکت همه شرکای اجتماعی در فضایی تعاملی و صمیمی با حول و قوه الهی، شاهد تحول و دگرگونی اساسی به ویژه در خصوص تحقق اهداف تبیین و ترسیم شده باشیم.

 وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اجرای قانون کار را در همه زیر مجموعه های خود نصب العین قرار داده و امیدوارم همه ارکان کار و تولید درکشور نیز با اجرای قانون کار در راستای تحقق اهداف کار و تولید، رشد و توسعه آن، قدم بر دارند.

بدیهی است وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر سه جانبه گرایی، آمادگی کامل خویش را برای برخورداری از پیشنهادات و نقطه نظرات ارزشمند کارگران معزز ، کارآفرینان مبتکر و تشکل‌های مرتبط قانونی اعلام می‌ کند.

 ضمن تبریک سالروز تصویب قانون کار، به شاه بیت این قانون، اصل سه جانبه گرایی احترام گذارده و از همه شرکای اجتماعی برای پاسداشت این مهم تشکر و قدردانی نمایم.