به گزارش اکونا پرس،

کریم همتی، رئیس جمعیت هلال احمر در خصوص آخرین وضعیت مناطق زلزله زده هرمزگان گفت: زمین لرزه یکشنبه هفته گذشته هرمزگان تا دیروز ۱۸۶ پس لرزه داشته که خوشبختانه خسارتی در پی نداشته اند، اما آمادگی لازم در راستای مقابله با حوادث احتمالی وجود دارد.

وی افزود: تا دیروز ۵ هزار و ۸۴۹ دستگاه چادر و ۱۱۵۹ تخته موکت در میان زلزله زدگان هرمزگانی توزیع شده است و در راستای این که به روز‌های سرد سال نیز نزدیک می‌شویم، بالغ بر ۳۷۰۰ تخته پتو و ۵۴۴ والور نیز در اختیار شهروندان قرار گرفت.

رئیس جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: به دنبال وقوع زمین لرزه در استان هرمزگان، سختی‌هایی نیز برای شهروندان آسیب دیده بوجود آمد که در این راستا ۶۲۸ بسته غذایی ۷۲ ساعته در میان شهروندان توزیع شد.

همتی ادامه داد: ۲۰ هزار و ۸۹۱ قوطی کنسرو، ۷۶۰ کیلوگرم نایلون پوششی و ۳۱۴ عدد گالن ۲۰ لیتری از جمله اقلام دیگری است که در میان متاثرین از لزله توزیع شده است که ارزش ریالی مجموع این کمک‌ها بالغ بر ۲۶۰ میلیارد ریال است.

رئیس جمعیت هلال احمر تصریح کرد: دو فروند بالگرد جمعیت هلال احمر همچنان در منطقه حضور دارند تا امر امدادرسانی به مردم زلزله زده هرمزگان با سرعت بیشتری صورت گیرد و اقلام امدادی را زلزله زدگان هرمزگانی به سهولت دریافت کنند. از سوی دیگر زمینه اسکان اضطراری همچنان برای شهروندان فراهم است و حدود ۱۰۰۰ نفر شب گذشته در محل اسکان اضطراری جمعیت هلال احمر ساکن بودند.