به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی دیوان عدالت اداری، حجت الاسلام و المسلمین حکمتعلی مظفری، رئیس دیوان عدالت اداری، در مراسمی که به مناسبت هفته بسیج در دیوان عدالت اداری برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت هفته بسیج و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا، هفته بسیج را فرصت مناسبی در بازنگری اهداف و ارزش ها دانست و افزود: هفته بسیج این فرصت را فراهم می آورد که ببینیم تا چه حد از اهداف و ارزش های انقلاب فاصله گرفته ایم، و در هشت سال دفاع مقدس با چه تفکرات و اهدافی در جنگ تحمیلی حضور داشتند، و هفته بسیج فرصت تفکر را برای ما ایجاد کرده است.

رئیس دیوان عدالت اداری با تاکید بر اینکه امروز سنگر عوض شده است اما هدف تغییر نکرده است، گفت: صرف برگزاری مراسم کفایت نمی کند، اگر هر کدام از دستگاه‌های اجرایی کشور روحیه‌ی بسیجی پیدا کنند، توفیقات‌شان بیش‌تر می‌شود و فرهنگ بسیجی است که می‌تواند بر همه‌ی تحولات این کشور فایق بیاید و حرکت این کشور را تضمین کند.

حجت الاسلام و المسلمین مظفری با اشاره به اینکه یک دوره ای تفکر بسیجی دفاع از امنیت و حریم کشور بود، گفت: در حال حاضر تفکر بسیجی در سنگرهای مختلف می باشد و امروز که ما در سنگر قضا و اجرای عدالت هستیم باید به بهترین نحو ممکن این امر انجام شود.

رئیس دیوان عدالت اداری ‌با بیان اینکه تفکر بسیجی یک سبک زندگی است،‌ گفت: تفکر بسیجی در طول سال‌های پس از انقلاب اثبات کرد ظرفیت بالایی برای اجرا و ترویج سبک زندگی اصیل ایرانی - اسلامی دارد و بسیجی همانطور که خودسازی فردی را مهمترین دغدغه خود دارد، به تربیت فرزند و خانواده‌اش نیز می‌اندیشد، و همزمان دغدغه اصلاح جامعه و امر به معروف دارد.

وی افزود: تفکر بسیجی همان تفکر ناب پیامبر گرامی اسلام (ص) است، که در آغاز بعثت ایشان بر جامعه جاهلی و مشرک آن روز حاکم شد و تا به امروز به برکت انقلاب اسلامی، خون شهدا، تلاش‌های امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی، این تفکر روز به روز درحال گسترش و محکم‌تر شدن می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین مظفری ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی را از مهمترین اهداف بسیج دانست و افزود: ساده زیستی، پرهیز از اسراف، دوری از تجمل گرایی و ازدواج آسان از مهمترین عواملی است که تفکر بسیجی می تواند به ترویج آن در جامعه کمک کند.

رئیس دیوان عدالت اداری با تاکید بر اینکه تفکر بسیجی در عمل و رفتار افراد باید نمایان باشد، گفت: تفکر بسیجی می‌توانند به عنوان الگوی مناسبی به جامعه معرفی شوند و هر شخصی اگر اصلاح را از خود شروع کند و در رفتار و گفتار خود نمایان کند می تواند موجب اصلاح جامعه شود.

وی افزود: تفکر بسیجی فقط رزم و جنگ نیست و از ابتدای تشکیل زندگی شروع می شود، چرا که اگر این تفکر را حاکم بر زندگی خود داشته باشیم می توانیم به بخش عمده ای از مشکلات غلبه کنیم.