فلوکستین، یکی از قوی‌ترین داروها برای ترک مواد مخدر از جمله شیشه است که بسیاری از افراد موفق که توانسته‌اند سربلند از مسیر ترک اعتیاد خارج شوند و به زندگی نرمال خود بازگردند از این داروی قوی موثر، استفاده کرده‌اند، در ادامه با جزئیات تاثیرات مصرف فلوکستین برای ترک اعتیاد آشنا شوید.

قرص فلوکستین برای ترک شیشه، یک انتخاب عالی!

یکی از رایج‌ترین مواد مخدر که امروزه بسیاری از افراد با آن درگیر هستند شیشه است، اگر شما نیز به مصرف این ماده اعتیاد آور درگیر شده‌اید و دنبال یک داروی موثر قوی برای خلاص شدن از شیشه هستید و پرسش برای ترک شیشه چه بخوریم؟ در ذهن شما نیز پرسه می‌زند می‌توانید از قرص فلوکستین به عنوان یک داروی کمکی فوق العاده‌ برای ترک شیشه کمک بگیرید.

قرص فلوکستین چیست؟

فلوکستین، یکی از قرص‌های بسیار قدرتمند کاربردی در حوزه درمان افسردگی و اضطراب است که مصرف آن برای گروه افراد مختلف جهت درمان مشکلات روحی، اعتیاد، وسواس و ... تجویز می‌شود؛ اصولا برای مصرف مدام قرص فلوکستین به نسخه پزشک متخصص نیاز است.

این دارو از پرتجویزترین داروهای مورد استفاده توسط متخصصین اعصاب و روان است، فلوکستین با داشتن خاصیت آرامش‌بخش بودن قوی به کمک افراد برای ایجاد نظم ذهنی منطقی می‌آید تا راحت‌تر عادت‌های رفتاری را که به علت ایجاد الگو‌های ذهنی اشتباه در مغز تشکیل شده است را بشکنند و دوباره به زندگی نرمال بازگردند.

قرص فلوکستین به ترشح هورمون سروتونین در مغز افراد کمک می‌کند، با مصرف این دارو می‌توانید از تشدید بسیاری از مشکلات روحی و رفتاری از جمله وسواس، حملات پانیک و حتی اعتیاد به شیشه جلوگیری کنید.

بر اساس نظر پزشکان، قرص فلوکسیتین، مسکن قوی برای ترک اعتیاد است که می‌تواند به طرز شگفت انگیزی به روند بهبود بیماران درگیر اعتیاد کمک کند و زندگی دوباره‌ای به آن‌ها هدیه بدهد.

انواع فلوکستین کدام‌است؟

فلوکستین 10     

فلوکستین 20     

از هر دو نوع قرص فلوکستین 10 و 20 برای ترک شیشه و دیگر موارد همچون ترک عادت‌های وسواسی ذهنی استفاده می‌شود، قدرت فلوکستین 20 نسبته به فلوکستین 10 از قدرت دارویی بیشتری برخوردار است و مصرف آن حتما باید زیر نظر پزشک باشد.

موارد مصرف و عوارض مصرف قرص فلوکستینن

اگر قصد مصرف قرص فلوکستین برای ترک شیشه را دارید بهتر است به صورت دقیق با موارد مصرف و عوارض این کپسول دارویی آشنا شوید.

 

موارد مصرف فلوکستینامروزه از فلوکستین به عنوان یکی از ارزشمندترین داروهای درمانی حوزه اعصاب و روان یاد می‌شود که می‌توان با کمک آن، بسیاری از مشکلات روحی را بهبود داد، از جمله مهم‌ترین کاربرد های فلوکستین به شرح زیر است:

  1. کاهش اضطراب
  2. کم کردن استرس
  3. جلوگیری از حمله عصبی
  4. سم زدایی بدن
  5. ترک اعتیاد
  6. کم کردن وسواس فکری
  7. افزایش تمرکز
  8. کنترل ذهن
  9. درمان پرخوری عصبی و..

عوارض فلوکستین

گاهی اوقات افراد از قرص فلوکستین برای ترک شیشه استفاده می‌کنند اما به دلیل عدم مشورت دقیق با پزشک و رعایت نکردن زمان بندی دقیق در مصرف این دارو درگیر عوارض مختلفی می‌شوند، برخی از مهم‌ترین عوارض فلوکستین در صورت عدم مصرف درست به شرح زیر است:

  1. افزایش میزان ضربان قلب
  2. احساس تهوع
  3. لرزش دست
  4. تب بدن
  5. مشکلات گفتاری
  6. ناهماهنگی بین ذهن و دست
  7. دردماهیچه‌ای و ..

فلوکستین، چگونه به ترک شیشه کمک می‌کند؟

اصلی ترین کارایی ترک فلوکستین که می‌تواند به بدن افراد زمان ترک شیشه و مواد مخدر کمک کند، ترشح هورمون سروتونین و بالانس کردن ویژگی‌های خلق‌وخو است.

زمانی که بدن فرد احساس نیاز شدید به مصرف شیشه برای دست‌یابی به آرامش دارد، قرص فلوکستین همچون یک آرام‌بخش قوی در فرد عمل می‌کند و از احساس شدید نیاز به مصرف مواد و شیشه در بدن فرد می‌کاهد.

البته مصرف قرص فلوکستین برای ترک شیشه باید زیر نظر مسقیم پزشک متخصص باشد تا فرد در زمان مناسب و دوزهای کافی، این دارو را مصرف کند.

اگر شما نیز قصد مصرف فلوکستین برای ترک شیشه را دارید به هیچ وجه این دارو را به صورت خودسرانه مصرف نکنید و حتما از یک پزشک حاذق، کمک بگیرید.

مصرف مواد مخدر شیشه

آیا ترک شیشه با مصرف فلوکستین، قطعی است؟

مصرف فلوکستین برای ترک شیشه، بخشی از فرایند درمان وابستگی به مواد مخدر از جمله شیشه است و هیچکس تنها نمی‌تواند با مصرف این دارو برای همیشه از دام مواد مخدر آسوده باشد. راز اثر بخش بودن فلوکستین برای ترک شیشه در مداومت مصرف منظم آن، همراه مصرف دیگر داروهای ضروری و گوش کردن به توصیه‌های اثر بخش پزشک است.

با رعایت نکات فوق، مطمئن باشین که فلوکستین برای ترک شیشه یک داروی فوق العاده اثر بخش خواهد بود و می‌تواند به هرکسی برای ترک اعتیاد به مواد مخدر و شیشه کمک کند.

میزان دوز مصرفی قرص فلوکستین چگونه است؟

مصرف این دارو برای ترک شیشه توسط پزشک، بر اساس سنجش فاکتورهای متفاوتی تایین می‌شود، برخی از مهم‌ترین موارد تاثیر گذار بر میزان مصرف و دوز مورد نیاز فلوکستین به شرح زیر است:

  1. سن فرد
  2. نوع بیماری
  3. شدت اعتیاد
  4. داروهای مصرفی دیگر
  5. شرایط بدنی و...

آیا فلوکستین، تنها داروی ترک اعتیاد است؟

خیر ! امروزه پزشکان متخصص، بر اساس نوع بدن فرد و شدت اعتیاد او علاوه بر فلوکستین، داروهای دیگری را نیز جهت تسریع فرایند ترک اعتیاد به شیشه و دیگر مواد مخدر، پیشنهاد می‌دهند، در ادامه با برخی از مهم‌ترین داروهای ترک اعتیاد آشنا شوید.

  1. متادون
  2. کلونیدین
  3. آنتی هیستامین
  4. دی سولفیرام
  5. آنتاگونیست
  6. نالوکسان

فراموش نکنید که تمامی داروهای معرفی شده در قسمت فوق، نیاز به برسی پزشک دارند و مصرف خودسرانه آن‌ها موجب ایجاد عوارض خواهد شد.

برای موفقیت در ترک اعتیاد، کمک از یک کلینیک حرفه‌ای واجب است!

بسیاری از افراد در مسیر ترک اعتیاد تصمیم می‌گیرند که به تنهایی و بدون مراجعه به کلینیک، از شر اعتیاد به مواد مخدر همچون شیشه، گل، تریاک و.. خلاص شوند و در میانه مسیر شکست می‌خورند! مراجعه به یک کلینیک ترک اعتیاد به افراد درگیر اعتیاد کمک می‌کند که به صورت اصولی و درست، از اعتیاد خود رها شوند و دوباره به زندگی بازگردند.

متخصصصین حاضر در کلینیک ترک اعتیاد، روش‌ها و تکنیک‌هایی را به افراد معرفی خواهند کرد که به راحتی و بدون دردسر از اعتیاد خود آسوده شوند.

سخن پایانی

ترک اعتیاد به شرط استفاده از داروهای مناسب و کمک گرفتن از یک پزشک حاذق، امری امکان پذیر است و هر فردی که درگیر مسئله اعتیاد به ترک شیشه و مواد مخدر شده است می‌تواند با کمک این روش‌ها از مشکل خود رها شود و دوباره شیرینی واقعی زندگی را احساس کند.

در میان داروهای مختلف، فلوکستین از بهترین داروهای ترک شیشه معرفی شده است که افراد می‌توانند با مشورت پزشک در مسیر ترک اعتیاد از آن استفاده کنند، فراموش نکنید راز دستیابی به موفقیت در مسیر ترک اعتیاد، مداومت، کمک از یک کلینک ترک اعتیاد خوب و داشتن عزم قوی است.

برگرفته از:

https://www.researchgate.net/publication/6691669_Fluoxetine_as_a_Potential_Pharmacotherapy_for_Methamphetamine_Dependence_Studies_in_Mice

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2883750/

#اعتیاد #معتاد #دارو #کلینیک #مواد مخدر