به گزارش اکونا پرس،

به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «محمد چکشیان» در وبینار پیمایش ملی خشونت در جامعه کار و تولید که با حضور مدیران فرهنگی و اجتماعی استان ها برگزار شد، با تاکید بر کاربردی شدن نتایج تحقیقات صورت گرفته در حوزه‌های پیشگیری و نحوه مقابله با خشونت در محیط های کارگری گفت: بخشی از این خشونت ها، به دلیل نا آگاهی و فقدان آموزش های مداوم است و تلاش ها برای آشنایی کارگران،  نسبت به حقوق خود می تواند موثر واقع شود.

وی افزود: باید از ظرفیت‌های اجتماعی و فرهنگی، برای کاهش نابهنجاری ها در جامعه کار و تولید استفاده کرد.

چکشیان،  تحول در اهداف، سیاست‌ها، راهبردها، فرایندها و برنامه‌ها و سرمایه انسانی را از مهمترین مسائل معاونت حوزه فرهنگی و اجتماعی برشمرد و گفت: در مسیر تحقق این اهداف، فقدان الگوی نقش‌آفرینی مردم در برنامه‌ریزی و اجرا، عدم نسبت‌یابی جامعه کار و تولید با بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و  فقدان دقت در تعیین مخاطب و... از جمله موانعی است که باید برای مرتفع کردن آنها تلاشی جدی داشته باشیم تا به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

وی هماهنگی و هم افزایی ارکان فرهنگی و اجتماعی و نیز انگیزه بخشی، رشد و ارتقاء سرمایه انسانی را بخشی از سیاست ها و رویکردهای معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای نیل به اهداف مورد نظر برشمرد.

چکشیان تصریح کرد: مردمی سازی اقدامات و مشارکت حداکثری نخبگان علمی، فرهنگی، هنری و اجتماعی می تواند در راستای تقویت راهبردهای کلان کمک کننده باشد.