به گزارش اکونا پرس،

 به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حجت‌الله عبدالملکی در مراسم هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران برتروزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی و سازمان های تابعه بر اهمیت و ضرورت پژوهش تاکید کرد.

وی با اشاره به فرازی از فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) پیرامون موضوع پژوهش با این مضمون که «اگر بودجه کشور را بخواهم تقسیم و تنظیم کنم، اولویت اول پژوهش خواهد بود»، اظهارداشت: این موضوع اهمیت و توجه به  موضوع پژوهش را دو چندان می کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: منابع پژوهشی وزارتخانه در قیاس با ماموریت های مهم و اصلی آن، بسیار اندک است، بر همین اساس، ضرورت دارد با برنامه ریزی و سیاستگذاری در این زمینه، خلاء موجود جبران شود.

عبدالملکی تاکید کرد: با بررسی مطالعات و سوابق گذشته می‌توانیم به راحتی مسیرهای غلط را کنار بگذاریم و راه درست را انتخاب کنیم، این کار موجب صرفه جویی در وقت و هزینه ها نیز می شود و کارآیی و کارآمدی را بالا می برد.

عبدالملکی تاکید کرد: در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پژوهش از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید ارتباط وسیعی بین حوزه اجرا و دانش و پژوهش ایجاد کنیم، چرا که در غیر این صورت در مسیر تمدن سازی قرار نمی گیریم.

وی گفت: از رییس موسسه کار و تامین اجتماعی خواسته ام که 50 اولویت پژوهشی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان های تابعه شناسایی و اعلام عمومی شود .

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: موضوعاتی نظیر رفع فقر، کاهش آسیب های اجتماعی، نظام تامین اجتماعی،  بازنشستگی، رونق بخش تعاون، اشتغال، بیکاری، حوزه بهداشت و درمان، مربوط به حوزه فعالیت این وزارتخانه است که بی شک با پژوهش و ارائه داده های معتبر و راه حل های کاربردی، می توان مسیر رسیدن به اهداف آن را کوتاه تر کرد.

همچنین در پایان این مراسم از پژوهشگران برتر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان های تابعه با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تقدیر شد.

بر اساس اعلام ستاد هفته پژوهش حدود 500 نفر از کارکنان وزارتخانه و ادارات کل اجرایی با ارسال مستندات علمی در فراخوان هفته پژوهش شرکت کردند که تعداد 5 نفر به عنوان برتر در حوزه های مختلف انتخاب و در این مراسم تقدیر شدند.

 اسامی افراد برگزیده به شرح زیر است:

1.  رحیم سرهنگی (مدیر کل معاونت  توسعه اشتغال و کار آفرینی)(منتخب مقالات)

2.  مریم محمدی دیانی (وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در حوزه وزارتی) (منتخب رسالات)

3. حاتم شکری  (صندوق بیمه  اجتماعی روستاییان و عشایر )  (منتخب تالیفات)

4.  عباس گرگی ( کارشناس معاونت روابط کار) (منتخب طرحهای پژوهشی)

5.  شعبان آزادی کناری (کارشناس معاونت توسعه اشتغال و کار آفرینی) (منتخب ترجمه)

در این مراسم همچنین به پژوهشگران برتر سازمان های تابعه و اعضای ستاد هفته پژوهش نیز  لوح تقدیر اهدا شد.

هفته پژوهش