به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد، ،نشست کارآفرینان، مدیران مراکز مشاوره، مسئولین کانون کارآفرینی، مدیران کاریابی ها و متولیان کارآفرینی استان یزد، با حضور معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال برگزار شد.

 

"کریمی بیرانوند"،‌ در این نشست گفت: دولت سیزدهم به سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی اعتماد راسخ دارد. 

وی با اشاره به بندهای یک و دو سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی تاکید کرد: تیم جدیدی که در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی روی کارآمده است نگاهش به اقتصاد بر مبنای این سیاست هاست و برای تبدیل شدن به اقتصاد منطقه، جز با توسعه روح کارآفرینی در کشور نمی توان به این مهم دست یافت.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کارآفرینی را روح حاکم بر مسائل اقتصاد کشور عنوان کرد و افزود: اقتصاد را یک علم اجتماعی و کارآفرین را جریان ساز اجتماعی می دانیم.

وی کارآفرینان را انسان های بزرگ جریان ساز اجتماعی معرفی کرد و ادامه داد: جریان های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی در نظام اجتماعی به هم پیوسته هستند. به گفته وی، کارآفرینان ، معتمد نظام اقتصادی یک کشور هستند و اثرگذاری فرهنگی، سیاسی و اجتماعی بر جامعه دارند.

کریمی بیرانوند، گفت: در فضای اقتصادی حاکم به اصل سه جانبه گرایی کارگر، کارفرما و دولت پرداخته می شود ولی ما قائل به چهارجانبه گرایی کارگر، کارفرما، دولت و کارآفرین هستیم.

وی تصریح کرد: کارآفرین، کارفرما نیست و قطعا بالاتر از کارفرما است، کارآفرین،حتما نوآوری دارد و می تواند روابط بین کارگر و کارفرما را تنظیم کند.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در برخی مباحث، کارفرماها را بازوان دولت ها می دانند ولی من معتقدم که کارآفرینان نه تنها بازوان دولت نیستند بلکه خود دولت هستند. 

کریمی بیرانوند افزود: دولت و کارآفرین از هم جدا نیستند چرا که اگر این دو از هم جدا باشند انشقاق به وجود می آید و به نظام اقتصادی کشور لطمه وارد می شود.

وی تصریح کرد: نگاه دولت سیزدهم به کارآفرینان، نگاه همکاری، همیاری و همدلی است.