به گزارش اکونا پرس،

دکتر میرهاشم موسوی در جلسه ویدئو کنفرانسی با مدیران درمان تأمین اجتماعی استان‌ها که با رویکرد تحولی و تمرکز راهبردی بر موضوع «اجرای سطح بندی خدمات و بررسی راهکارهای نظام ارجاع در درمان مستقیم» برگزار شد، اظهار داشت: توسعه و ارتقاء خدمات درمانی از مسائل مهم مورد توجه در سازمان تأمین اجتماعی است و درمان یکی از تعهدات مهم و اصلی است که بیمه‌شدگان، بازنشستگان و خانواده آنها از این خدمات استفاده می‌کنند.

وی افزود: از همه همکاران و کادر درمان که به‌ویژه در درمان کرونا تلاش زیادی برای کاهش مشکلات مردم داشتند، تشکر می‌کنم و امیدواریم با رعایت محدودیت‌ها سویه جدید کرونا باعث آسیب در کشور ما نشود و با موفقیت از این مرحله عبور کنیم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی طراحی برنامه تحول راهبردی و برنامه عملیاتی در حوزه درمان این سازمان را مورد تأکید قرار داد و گفت: درباره مسائل مختلف حوزه درمان مباحث زیادی را بررسی کرده‌ایم و برای رسیدن به همبستگی و اتخاذ تصمیم برای انتخاب مسائل اصلی برنامه‌های راهبردی را که از اقدامات اصلی و مدیریتی خواهد بود را با جدیت پیگیری می‌کنیم.

موسوی اجرای برنامه‌های عملیاتی با نگاه تحولی را نیازمند توجه به چشم‌انداز و برنامه تحول راهبردی دانست و گفت: قبل از شروع برنامه عملیاتی، تمام جوانب کار را ارزیابی می‌کنیم و پس از مشورت و اخذ نظرات کارشناسی و هماهنگی کلان با سایر مراجع وارد عمل می‌شویم و کارها را پیش می‌بریم.

وی افزود: همه ما از شرایط نظام درمان کشور و جایگاه سازمان تأمین اجتماعی در این ساختار آگاهی داریم و با توجه به شرایط موجود، برای تحقق اهداف و برنامه‌ها و رسیدن به چشم انداز مطلوب تلاش می‌کنیم.

موسوی ادامه داد: نظام ارجاع می‌تواند بخشی از مشکلات درمان کشور را حل کند و افزایش کیفیت همراه با اثربخشی خدمات و هزینه‌ها را به دنبال داشته باشد. می‌دانیم که شرایط فعلی با وضع مطلوب فاصله دارد و برای رفع مشکلات نباید تردید کنیم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به تجربیات موفق مربوط به اجرای برنامه نسخه الکترونیک و پیشتازی سازمان تأمین اجتماعی در این برنامه، گفت: در نسخه الکترونیک تجربه ما نشان داد که با وجود سختی‌هایی که در این مسیر وجود داشت، نتیجه نهایی به نفع کشور و نظام بهداشت و درمان است.

موسوی هماهنگی و همکاری بین بخشی را از دیگر مسائل حائز اهمیت برای پیشبرد نظام ارجاع دانست و گفت: ما برای پیشبرد این طرح با وزارت بهداشت و سایر نهادها همکاری خواهیم کرد. ما می‌توانیم این طرح را از منظر سازمان تامین اجتماعی شروع کنیم و وارد این مسیر شویم تا آثار و برکات آن برای کشور و نظام سلامت باشد.

وی با اشاره به اینکه تأمین اجتماعی بزرگترین خریدار خدمات درمانی است، افزود: پس از نهایی شدن برنامه عملیاتی با تمام توان و استفاده از همه ظرفیت‌ها برای پیشبرد و تحقق برنامه اقدام می‌کنیم. سایر اجزای نظام سلامت و وزارت بهداشت نیز آماده همکاری هستند و مانعی در این حوزه وجود ندارد اما قطعا در اجرا با مسائلی مواجه خواهیم شد که باید از موانع عبور کنیم.