به گزارش اکونا پرس،

محمدباسط درازهی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  درباره وضعیت  کمبود معلم در وزارت آموزش و پرورش، گفت:  مسئله کمبود معلم یکی از معضلات اساسی در وزارت آموزش و پرورش است بنابراین بطور مثال باید با برنامه‌ریزی عملیاتی مواردی از جمله تبدیل وضعیت معلمان در طرح خرید خدمات، برای رفع کمبود معلم در مدارس در اولویت قرار بگیرد.

نماینده مردم سراوان، سیب، سوران و زابلی در مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه ما در برخی از مدارس روستایی کشور کمبود معلم داریم بدین معنا که معلمان در این مدارس مجبور هستند در چند پایه آموزشی تدریس کنند بنابراین مجبورند از روستایی به روستایی دیگر نیز مراجعه کنند که این معضل افت کیفیت آموزش را دربردارد.

درازهی افزود: زمانی که برای ۷۰  دانش آموز  تنها دو معلم وجود دارد، برای ارتقاء کیفیت آموزش و پرورش راهی جز اینکه تعداد معلم در مدارس را به حد استاندارد آموزشی برسانیم باقی نمی‌ماند.

وی ادامه داد: یکی از بهترین راهکارهای اساسی برای افزایش کیفیت تدریس در مدارس، خرید خدمات در مدارس است که این افراد می‌بایست با این شرایط تبدیل به  وضعیت شوند تا سیستم آموزشی در مدارس به نحو مطلوب ساماندهی شود.

نماینده مردم سراوان در مجلس افزود: استفاده از نیروهای توانمند فارغ التحصیلان دانشگاهی می‌تواند علاوه بر پُر کردن خلاء کمبود معلم، سطح کیفی آموزش را نیز در مدارس افزایش دهد و این در حالی است که بویژه در مناطق مرزی باید سیستم آموزشی “بوم بر بوم” اجرایی شود تا بتوان با استفاده نیروهای بومی کمبود معلم در آموزش وپرورش را رفع کرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه برخی از مدارس روستایی با ۷۰ دانش آموز تنها دو معلم دارند، یادآورشد: تامین کسری معلم با سیستم “بوم بر برم” در  مناطق مرزی با جذب نیروی انسانی برطرف شود.