قبل از آن باید به شما بگوییم که اسلب سنگ سایمان، یکی از پرطرفدار ترین اسلب سنگ های کارخانه سنگ بری یونیک می باشد.

اسلب چیست؟                                                       

به ورق سنگ هایی بسیار بزرگ که عرض ان بیش از ٨٠ سانتیمتر است را اسلب می گویند. نهایت عرض سنگ اسلب ٢ متر است و بزرگترین پلاک اسلب که سنگ بری یونیک در اصفهان قادر به فراوری آن هست در ابعاد ٣متر در ٢ متر می باشد.

سنگ سفید چینی سایمان:

همان طور که می دانید کشور عزیزمان ایران ، سرشار از معادن سنگ می باشد. به خصوص معادن سنگ چینی یا کریستال که به وفور در این کشور وجود دارد. یکی از این معادن، معدن سنگ چینی سایمان شهر قروه از استان کردستان است. این نمونه یعنی سنگ سفید سایمان نسبت به سنگ های چینی دیگر موجود در بازار از قیمت بالاتری برخوردار می باشد.همان طور که در مقاله از معدن تا اسلب گفته شد، این سنگ پس از استخراج توسط واحد حمل و نقل به کارخانه آورده شده و مراحل فراوری را طی می کند تا به اسلب سنگ سفید سایمان تبدیل شود.

 

ویژگی های اسلب سنگ چینی سفید سایمان :

اکثر ویژگی های اسلب ها یکی هستند و یک سری تفاوت میان آن ها از نظر ظاهری، استحکام و موارد دیگر وجود دارد. ما این موارد را برای شما بازگو می کنیم.

  • کیفیت و تراکم بسیار بالا
  • قابلیت ساب پذیری
  • مقاوم در برابر فشار
  • رنگ سفید منحصر به فرد
  • قیمت مناسب تر از نمونه های خارجی ( این سنگ در رده های سنگ های گران قیمت قرار می گیرد ولی در مقایسه با نمونه های خارجی مقرون به صرفه تر می باشد.)
  • قابلیت چینش سنگ ها به صورت بوک مچ و فور مچ

فرآوری اسلب سنگ سفید چینی سایمان

جهت فرآوری اسلب سفید سایمان ، کوپ های صادراتی با ابعاد بزرگ که به آن تک کوپ نیز می گوییم ، نیاز است. مراحل فرآوری این سنگ با دقت بالایی باید انجام شود. چرا که دقت پایین ممکن است منجر به شکستگی و آسیب زدن به سنگ شود. گفتیم که این اسلب را می توان در ابعاد 3 متر در 2 متر تولید کرد. اما این موضوع به عوامل زیادی بستگی دارد. در صورتی که کوپ خام خریداری شده از معدن بزرگ باشد و هیچ گونه ترک و یا شکستی در آن نباشد ، می توان آن را به اسلب هایی بزرگ و متناسب تبدیل نمود. سنگ چینی قروه معمولا به دو صورت اسلب و تایل تولید می شود. ولی تولید با روش اسلب کم هزینه تر و مقرون به صرفه تر از روش تایل است. ضمن این که اسلب کیفیت بسیار بالاتری هم دارد.

این سنگ را به دلیل ظرافت بالایی که دارد تنها در کارخانه هایی می توان فرآوری کرد که با دستگاه های پیشرفته مجهز شده اند.

سنگ چینی سایمان دارای مقاومت و استحکام زیاد و تراکم ساختاری بالایی است. در نتیجه به راحتی قابل سایش است و میتوان سطح آن را صیقلی و براق کرد.

بوک مچ و فورمچ

فرآیند بوک مچ زمانی شروع می شود که یک بلوک از سنگ به صورت اسلب بریده شود. اثر بوک مچ زمانی حاصل می شود که اولین اسلب در یک بلوک از یک طرف صیقل داده شود و اسلب بعدی در سمت پشت پولیش شود. هنگامی که این دو اسلب از انتها به یکدیگر بچسبند، الگو از یک اسلب به اسلب بعدی ادامه می یابد و یک تصویر آینه ای ایجاد می کند. بوک مچینگ با سنگ هایی که دارای رگه های قوی و الگوهای خطی زیاد هستند بهترین نتیجه را دارد. سنگ چینی ، مرمر، کوارتز یا تراورتن معمولاً ویژگی های مناسبی دارند. به خاطر داشته باشید که این تکنیک را فقط می توان با سنگ های با کیفیت انجام داد. اگر عملیات بوک مچینگ با 4 تکه از اسلب ها انجام شود آن را فورمچ می نامند.

سنگ اسلب سفید سایمان به دلیل وجود خطوط و نقش های بسیاری که در خود دارد ، برای عملیات بوک مچ و فور مچ بسیار مناسب است. این عملیات به دلیل حساس بودن در کارخانه هایی انجام می شود که تجهیزات به روز ، پیشرفته و با کیفیتی را دارا هستند.

کاربرد ها:

اسلب سنگ سفید سایمان در جا های به خصوصی به کار برده می شود. که این مکان ها عبارت اند از:

  • فضای داخلی ساختمان ها
  • اتاق تلوزیون ( تی وی روم)
  • کف و دیواره پارکینگ ها
  • کابینت ها
  • سرویس های بهداشتی لوکس و مدرن
  • میز پیشخوان
  • حمام مستر
  • راه پله ها
  • لابی هتل ها و ساختمان های لوکس

 

سنگ سایمان در کارخانه یونیک سنگ:

این سنگ در کارخانه یونیک سنگ با ابعاد مختلفی تولید می شود. گاها این ابعاد به ۲ متر در ۳ متر نیز ی رسند. مشاورین ما در کارخانه یونیک سنگ به شما کمک می کنند تا با توجه به کاربرد مد نظر شما بهترین اسلب را به شما معرفی کنند.این کار باعث می شود تا از خرید خود احساس رضایت کنید. همچنین در بسیاری از مواقع باعث می شود که در خریدتان صرفه جویی نمایید.

Untitled.1png

 

 
سخن آخر:

ما در این مقاله شما را با نوع دیگری از اسلب های موجود کارخانه یونیک سنگ آشنا کردیم. همچنین به شما کاربرد های مختلف و ویژگی های آن را گفتیم. خرید خود را از طریق مشاورین ما ثبت کنید.تا در کوتاه ترین زمان برای شما ارسال شود.همچنین ما را در صفحه اینستاگرام مان دنبال کنید تا از آخرین مطالب انتشار داده شده در سایت مطلع شوید.

"همچنین می توانید با ما از روش های زیر در تماس باشید

09131111996-09134000120

info[at]unique-sf.com

مدیریت سنگبری یونیک :جناب صادقی"