به گزارش اکونا پرس،

 به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی، تهمینه دانیالی به همین منظور، عازم روستای وردیج شد و در نشستی با حضور مدیرعامل، اعضای هئیت مدیره، اعضای شورای اسلامی، دهیار و فعالان روستا، مشکلات این تعاونی را بررسی کرد.

مشاور وزیر در امور تعاون در این باره گفت: در خصوص موضوعات مرتبط با وزارت کشور، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری راهنمایی های لازم انجام و مباحث مرتبط با وزارت جهاد کشاورزی نیز به این وزارتخانه طی نامه ای ارجاع شد.

مشاور وزیر در امور تعاون تاکید کرد: مباحث مرتبط با حوزه زنان و خانواده برای بررسی به معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و مشاور وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در امور زنان و خانواده ارسال شد.

سید محمد میرآقابابا، رئیس هیات مدیره شرکت تعاونی تولیدی توزیعی کشاورزی وردیج در این باره گفت: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با دریافت فقط یک پیامک از سوی تعاونی تولیدی کشاورزی وردیج، بعد از گذشت ۲ ساعت، درخواست رسیدگی به مشکلات روستای وردیج و جیحون، دستور رسیدگی کتبی را صادر کرد.

وی ادامه داد: روز بعد، از دفتر وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی با تعاونی تماس گرفته شد تا برای بررسی اولیه و ارائه توضیحات لازم در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حضور یابیم .

رئیس هیات مدیره شرکت ادامه داد: در اولین نشست، دکتر عبدالملکی دستور رسیدگی را به خانم دانیالی دادند تا ضمن بازدید دقیق از روستای وردیج ، برای رفع مشکلات آن اقدام کنند.

رئیس هیات مدیره شرکت تعاونی تولیدی توزیعی کشاورزی وردیج تاکید کرد: پس از این نشست، دکتر دانیالی از منطقه گردشگری وردیج، ظرفیت های گردشگری، کارگاه های تولیدی، مرغداری و دامداری‌ها، تولیدات بانوان و رستوران و دکه های بین راهی و سالن سورت و بسته بندی محصولات باغی در معیّت اعضای  شورای اسلامی دو روستای وردیج و جیحون ، هیات مدیره های تعاونی مسکن و کشاورزی وردیج و نمایندگانی از طرف فعالان تولید در روستا بازدید کردند.

وی افزود: طی نشستی با مشاور وزیر در امور تعاون، مقرر شد برای رفع مشکلات طرح الحاق بافت بعد از مکاتبه دهیار روستا با وزیر تعاون و ارسال طرح جهت مطالعه دقیق و مستندات اداری پیگیری شده و در نشستی با حضور معاون وزیر مسکن و شهرسازی در وزارت کار، این مشکل رفع شود تا راه برای ساخت مسکن جوانان و سایر خدمات مهم هموار شود.

رئیس هیات مدیره شرکت تعاونی تولیدی توزیعی کشاورزی وردیج خاطرنشان کرد: در نشست با خانم دانیالی مقرر شد تعاونی تولیدی کشاورزی وردیج نسبت به فراخوان عضویت تمامی مردم روستای وردیج (اعم از خواهران و برادران) اقدام کرده و برای فراگیر کردن و چند منظوره شدن این شرکت تعاونی با همکاری مشاور وزیر تعاون اقدام کند.

وی افزود: مقرر شد مکاتبه ای با وزارت جهاد کشاورزی انجام و نشستی نیز در وزارت کار برگزار شود تا برای رفع مشکلات سالن های دامداری، مرغداری و دامداران بدون مکان اقدام شد،  همچنین، برای بهسازی و نوسازی راه روستای جیحون مکاتبات لازم با وزرای راه شهرسازی و جهادکشاورزی صورت گرفته و اقدامات لازم پیگیری شود.

میرآقابابا با اشاره به دیگر مصوبه این نشست خاطرنشان کرد: مقرر شد تمامی تولیدکنندگان خُرد روستا اعم از بانوان فعال در مشاغل خانگی، رستوران‌ها و دامداران درخواست های تسهیلات خود را مکتوب به مدیرعامل شرکت تعاونی کشاورزی وردیج تحویل دهند تا به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارائه شود و اقدامات لازم صورت گیرد.

وی همچنین از اهتمام و توجّه دکتر عبدالملکی، وزیر مردمی، متخصص و متعهد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قدردانی کرد که تنها با دریافت یک پیامک، دستور فوری رسیدگی به مشکلات مردم را صادر کرد.

گفتنی است: روستای وردیج تهران در منطقه 22  در اتوبان شهید همت غرب واقع شده است.