به گزارش اکونا پرس،

دکتر عباس جم زر مدیر فناوری های نوین مالی و فرصت های سرمایه گذاری کشور گفت: استان یزد نیازمند ارتقاء سطح آگاهی در حوزه فناوری های نوین مالی و ایجاد زیرساختهای این فناوری برای رسیدن به قطب فناوری های نوین مالی در کشور است.

دکتر جم زر ادامه داد: فناوری های نوین مالی علاوه بر زیرساخت سرمایه ای در توسعه اشتغال و کارآفرینی نخبگان و سرمایه های انسانی تأثیر قابل توجهی دارد.

مدیر فناوری های نوین مالی و فرصت های سرمایه گذاری کشور گفت: در سفر رئیس جمهور محترم به استان یزد با طرح ایجاد بزرگترین مزرعه نیروگاه انرژی خورشیدی کشور در استان یزد موافقت گردید و برنامه ریزی احداث بزرگترین باغ متراکم زیتون روغنی کشور تحت عنوان نهالستان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، بزرگترین دهکده سلامت و گردشگری کشور، بزرگ ترین مزرعه استخراج ابری رمز ارز ایران و ایجاد زیرساخت ثبت مالکیت بین المللی فرهنگی هنری در قالب توکن های غیرمثلی (NFT) مصوب شد.

دکتر جم زر ادامه داد: در مرحله اول طرح احداث ۷۰۰ هکتار نهالستان زیتون روغنی و سپس طرح احداث ۵۰۰ مگاوات نیروگاه انرژی خورشیدی در یزد با روش تأمین مالی سرمایه جمعی با تأمین زمین از منابع طبیعی استان و اخذ مجوز ساتبا انجام خواهد شد.

او ادامه داد: برای توسعه گردشگری سلامت نیز با استفاده از فناوری های نوین مالی زیر ساخت بزرگترین دهکده سلامت و گردشگری در یزد ایجاد شده تا محور گردشگری سلامت در ایران باشد.

مدیر فناوری های نوین مالی و فرصت های سرمایه گذاری کشور ادامه داد: فناوری بلاکچین موجب می شود هنرمندان سراسر کشور بتوانند آثار هنری, دستی و باستانی خود را به صورت بین المللی ثبت و در بازارهای جهانی عرضه کنند.

مدیر فناوری های نوین مالی و فرصت های سرمایه گذاری کشور گفت: درخت زیتون یکی از کم آب خواه ترین درختان سازگار با اقلیم یزد است که ثمر بخشی قابل توجهی دارد. می توان با روش های متراکم, هزار و دویست و پنجاه اصله نهال زیتون از نوع روغنی را در هر هکتار کاشت تا میانگین تولید زیتون در استان به بیش از پنج تن در هر هکتار برسد.

وی افزود: فاز اول باغ متراکم زیتون در دهم دی ماه به یاد شهید سردار حاج قاسم سلیمانی با عنوان نهالستان شهید سلیمانی با حضور مسئولان استان و خانواده معظم و معزز شهدا و ایثارگران استان یزد و همرزمان شهید استان رونمایی می شود.

دکتر جم زر ادامه داد: در نهالستان زیتون شهید سردار سلیمانی هر فرد می تواند یک نهال به یاد شهید سلیمانی و دیگر شهیدان دفاع مقدس و مدافع حرم غرس کند.

مدیر فناوری های نوین مالی و فرصت های سرمایه گذاری کشور با اشاره به اینکه سرمایه گذاری جمعی از افراد در این باغ الگویی در استفاده از فناوری های نوین مالی است گفت: افرادی که می خواهند در سرمایه گذاری این نهالستان مشارکت داشته باشند, می توانند پانصد هزار تومان برای کاشت و داشت این نهال پرداخت کند و به مدت بیست سال از سود حاصل از آن بهره مند شوند.