کشور کوچک قطر اکنون به بحث برانگیزترین میزبان جام جهانی و کانون بحث های بسیاری در رسانه ها تبدیل شده است. به عنوان یک کشور غنی از نفت و گاز، شکی وجود ندارد که قطر بودجه لازم برای برگزاری جام جهانی 2022 فوق العاده مفصل را دارد، اما این مکان همچنین مشکلات متعددی را برای طرفداران ایجاد می کند.

برای شروع، الکل فقط در بارهای مجاز هتل در دسترس است، و مست بودن یا رفتار مستی در ملاء عام غیرقانونی است.

نظر شما در مورد برنده میزبان جام جهانی 2022 هر چه باشد، اگر قصد دارید به فوتبال بروید و از فوتبال لذت ببرید، در اینجا اطلاعات مفیدی برای شما مسافران تور قطر نوروز 1401 آورده شده است.

این قطر کجاست؟

این کشور عربی در خاورمیانه در حاشیه خلیج فارس است. کشورهای همسایه شامل عربستان سعودی و دبی در امارات متحده عربی هستند. پایتخت این کشور دوحه است که اگر پرواز طولانی مدت با قطر ایرویز داشته باشید، ممکن است در آنجا توقف کرده باشید.

مساحت قطر چقدر است؟

این کشور کوچک کوچک فقط 11437 کیلومتر مربع (4416 مایل مربع) است که کمی کوچکتر از کانکتیکات در ایالات متحده و ظاهراً تقریباً نصف وسعت ولز در بریتانیا است. قطر 12 استادیوم را پیشنهاد داده است که 10 تای آنها در شعاع 30 کیلومتری هستند که برخی از نگرانی های لجستیکی را برانگیخته است.

آب و هوای قطر

درست در ژوئن و جولای، زمانی که جام جهانی میزبانی می شود، دمای هوا حدود 40 درجه خواهد بود و حتی ممکن است به 50 درجه خفه کننده در خارج از خانه برسد، پس چگونه قطر تجربه بازی ها در فضای باز را بدون حضور تماشاگران و فوتبالیست ها حفظ خواهد کرد. مثل مگس می افتی؟

قطر بر این باور است که فناوری خنک‌کننده جدیدی را برای خنک نگه داشتن استادیوم‌ها، مانند یک جعبه خنک‌کننده غول‌پیکر، ارائه کرده‌اند.

این پیشنهاد وعده داد که تماشاگران در یک آب و هوای راحت 27 درجه نگهداری خواهند شد، زیرا هوای خنکی که روی گردن و مچ پا هواداران فوتبال دمیده می شود. آنها از قدرت پرتوهای خورشید با استفاده از پنل های خورشیدی برای تولید برق و خنک نگه داشتن استادیوم ها در طول مسابقات استفاده خواهند کرد.

در سفر به قطر به چه مواردی باید توجه کرد؟

برای غربی‌ها پوشش لباس در قطر ممکن است سخت‌گیرانه به نظر برسد، اما احترام به فرهنگ و سنت‌های محلی مهم است. زنانی که برای جام جهانی به این کشور سفر می کنند باید در ملاء عام لباس متواضعانه بپوشند. به یاد داشته باشید که شانه های خود را بپوشانید و از پوشیدن دامن های کوتاه و تاپ های کوتاه خودداری کنید. دامن های بلند، لباس های ماکسی و پیراهن های کتانی را در کمد لباس های خود قرار دهید! برای خودتان چند پاشمینه هم تهیه کنید تا بتوانید هنگام پوشیدن هر تاپ بند دار، شانه های خود را بپوشانید.

2

ورزشگاه های میزبان جام جهانی قطر

شما نمی توانید الکل بنوشید یا در انظار عمومی مست شوید

نوشیدن مشروبات الکلی یا حمل مشروبات الکلی در ملاء عام خلاف قانون است. الکل در رستوران ها و بارهای مجاز هتل در دسترس است، بنابراین می توانید یک نوشیدنی (یا تعداد کمی) برای جشن پیروزی تیم خود در آنجا بنوشید. رستوران ها و بارهای محلی ممکن است مشروبات الکلی سرو کنند یا ندهند تا قبل از رزرو میز حتما بررسی کنید.

از توهین به مردم محلی خودداری کنید

وقتی با شریک زندگی خود در قطر در انظار عمومی هستید مراقب باشید. نشان دادن صمیمیت در ملاء عام جرم است و می تواند منجر به دستگیری شود. نمایش عمومی محبت که باید از آنها اجتناب کنید شامل بوسیدن، در آغوش گرفتن و حتی گرفتن دست در برخی مکان‌ها است. اگر این قوانین را زیر پا بگذارید، غیرمعمول نیست که یک فرد محلی شما را به پلیس گزارش دهد. ایمن بودن بهتر از متاسف بودن است.

واحد پول قطر

ریال قطر (QR) واحد پول محلی کشور قطر است. مطمئن شوید که قبل از رسیدن به مبادله پول پرداخته اید زیرا اگر می خواهید به هر جایی برسید، حمل پول نقد در قطر مهم است. شما می‌توانید از کارت خود در اکثر مکان‌های مدرن استفاده کنید، اما برای تاکسی، حمل‌ونقل محلی و مناطق سنتی‌تر بهتر است کمی پول نقد همراه خود داشته باشید.

کارهایی که باید در شهرهای میزبان قطر انجام دهید:

قبل از جام جهانی، قطر 9 استادیوم جدید می‌سازد و 3 ورزشگاه را بازسازی می‌کند که 12 ورزشگاه بین 7 شهر میزبان در سراسر کشور تقسیم شده است. 7 شهر میزبان عبارتند از: الداین، الخور، الریان، الشمال، الوکره، دوحه و ام سلال. ما شما را با بهترین کارها در هر شهر میزبان آشنا می کنیم تا بتوانید در طول سفر مملو از فوتبال خود از مناظر و جاذبه های فوق العاده دیدن کنید.

دوحه، پایتخت قطر

دوحه پایتخت قطر است و با داشتن سه استادیوم شگفت‌انگیز که قرار است به موقع برای سال 2022 ساخته شوند، بسیاری از شما در دوره‌ای از جام جهانی در این شهر خواهید بود. جدا از تماشای برخی از بزرگترین بازی‌های سال (در استادیوم‌هایی که فک شما را از بین می‌برند)، دوحه پر از کارها و تجربه‌های فراموش نشدنی است. این شهر یک دیگ ذوب چندفرهنگی است که چیزهای زیادی برای ارائه دارد. با ترکیب دوحه قدیمی و سنتی با آسمان‌خراش‌های جدید و مدرن، در اینجا چند مورد از بهترین کارهایی که می‌توان در پایتخت قطر انجام داد، آورده شده است.

1

هتل کاتارا قطر

تپه های شن و ماسه

از داشتن یک تجربه یک بار در زندگی در آستان خود نهایت استفاده را ببرید و در تور تپه های شنی از دوحه رزرو کنید. با سرعت 4 در 4 ثانیه در تپه‌های شنی بالا و پایین برانید، سوار بر سندبورد شوید و یکی از تماشایی‌ترین غروب‌های خورشید را تماشا کنید.

ساحل الخور

انتظار نداشته باشید که انگشتان پای خود را در ماسه های نرم بی پایان فرو کنید، اما با چشم اندازی از دریا در یک طرف و معماری خیره کننده از سوی دیگر، ساحل الخور مکانی زیبا برای قدم زدن صبحگاهی است.

جزیره الخور

این قطعه زمین که اغلب به عنوان جزیره بنفش شناخته می شود، گزینه ای عالی در یک روز آزاد است. نهرهای آب نمک، سواحل کوچک و مناطق تاریخی را کاوش کنید و فلامینگو، خرچنگ، کرم شب تاب، فسیل و موارد دیگر را بیابید.

جنگل حرا

به تور کایاک جنگل حرا در شمال الخور در نزدیکی الثاکیرا بپیوندید. این منطقه میزبان انواع وسیعی از گیاهان، پرندگان (فلامینگو، حواصیل و غیره) و حرا است.

با رزرو کسب تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و یا خارجی آژانس هواپیمایی الفبای سفر، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید. ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا،تور کوش آداسی، تور دبی، تور قطر، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری الفبای سفر پل ارتباطی میان شما و رویا هایتان هستند. پس کافیست به آدرس (www.alefbatour.com) مراجعه کنید

منبع: آژانس هواپیمایی الفبای سفر|  www.alefbatour.com