به گزارش اکونا پرس،

محمدجواد ابطحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره آمارهای اعلام شده در زمینه شیوع اعتیاد در مدارس کشور، گفت: آمارهای منتشر شده در زمینه شیوع اعتیاد در مدارس را مقرون به صحت نمی‌دانم اما حتی اگر یک نفر نیز گرفتار معضل اعتیاد شده باشد ما درحیطه آموزش و پرورش مسئول هستیم.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اعتیاد، خودکشی، خشونت، بی‌انضباطی و توهین به معلمان در نظام تعلیم و تربیت تأثربرانگیز است و از سوی دیگر نیز یکی از معضلات اساسی آموزش و پرورش این است که برخی‌ها بدون ضوابط در آموزش و پرورش به عنوان معلم مشغول به کار شدند که این  امر در حوزه تعلیم وتربیت نمی‌تواند امری مناسب تلقی شود.

ابطحی با بیان اینکه به معیشت و منزلت معلمان توجه نشده، گفت: آموزش و پرورش پس از نهاد خانواده مهمترین نهاد تشکیل‌دهنده جامعه است بنابراین پیشنهاد می‌شود برای سازندگی روزافزون آموزش و پرورش، اساتید بازنشسته دانشگاه در مقطع اول ابتدایی مشغول به تدریس شوند.

ابطحی افزود: زمانی که دانش آموزان بر اساس محورهای اصولی تربیت شوند، بطور حتم شاهد بروز ویژگی‌هایی از جمله باسوادی، فرهیختگی، انضباط  و مسئولیت‌پذیری در حیطه آموزش و پرورش خواهیم بود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآورشد: متاسفانه آموزش و پرورش را رها کردیم؛ در صورتی که باید بودجه آموزش و پرورش در رأس تمام امور قرار گیرد.