1. مهارت شنا

شنا یک مهارت شگفت انگیز است زیرا نیمی تفریح و نیمی بقا است. توانایی شنا تقریباً بیشترین فواید سلامتی را از هر نوع ورزش دارد.

چند دلیل خوب دیگر برای یادگیری شنا وجود دارد. آموزش کامل طراحی سایت

اول از همه شنا کامل ترین ورزش در جهان است. تقریباً تمام ماهیچه های بدن شما را تمرین می دهد.

دوم این است که تمرین «تاثیری» نیست. در بیشتر انواع ورزش های هوازی، حرکت ثابت به معنای برخورد مداوم با زمین است. از سوی دیگر، شنا برای مفاصل و ماهیچه ها بسیار خوب است.

در نهایت، آخرین دلیل، شنا و ورزش در آب بهترین تمرین "توانبخشی" برای هر زمانی است که در ورزش آسیب دیدید.

اثرات را می توان بلافاصله احساس کرد. این مهارت را توسعه دهید و تنفس قدرتمند به طبیعت دوم تبدیل خواهد شد. مهم است که به یاد داشته باشید که یک شبه در تنفس بهتر نمی‌توانید کامل شوید، اما ارزش صبر کردن برای پیشرفت را دارد.

در این مواقع، توانایی قابل قبول در شنا می تواند یک مزیت مهم باشد.

در حالت ایده آل، شما باید آماده باشید تا برای چند ساعت در اقیانوس شنا کنید، اما شنا کردن از وسط دریاچه یک هدف ثانویه مناسب است. از کوچک شروع کنید. آموزش وردپرس

2. یوگا

یوگا ترکیبی از تمرین بدنی، کنترل تنفس و مدیتیشن است که فواید سلامت جسمی و روانی دارد. یوگا یکی از محبوب‌ترین درمان‌های طب مکمل و جایگزین برای مراقبت‌های پزشکی سنتی است و اثربخشی آن با شواهد فراوانی تأیید می‌شود.

اگر در یوگا تازه کار هستید، به احتمال زیاد می توانید در باشگاه محلی خود آموزش های عالی در سطح مبتدی دریافت کنید. اگر خیلی خجالتی هستید، ممکن است بخواهید یک کلاس یوگا مبتنی بر ویدیو را امتحان کنید.

 

منبع: سوزاندن یوگا، که یک راه طبیعی برای کاهش وزن و ایجاد یک عادت ورزشی سرگرم کننده در همان زمان فراهم می کند.

3. خوب بخوابید

خواب یکی از عوامل کلیدی سلامتی است که کمتر کسی به آن فکر می کند. وقتی به اندازه کافی نمی خوابید، هم بدن و هم ذهن شما آسیب می بینند. تفکر شما نامشخص است تصمیمات بد میگیری استرس و اضطراب شما افزایش می یابد که منجر به مجموعه ای از مشکلات پزشکی احتمالی می شود.

در حالی که یک خواب بد شبانه احتمالاً شما را نمی کشد، تأثیر تجمعی ماه ها کم خوابی مطمئناً می تواند منجر به اشتباه یا مشکل سلامتی شود که در واقع می تواند شما را بکشد.

بله، بد خوابی چیزی برای شوخی نیست. در این پست گسترده نکات خواب، تقریباً هر روشی را که می توانید برای خواب بهتر استفاده کنید، توضیح دادم. اگر هیچ یک از این روش ها جواب نداد، ممکن است به طور جدی بخواهید با پزشک خود مشورت کنید، زیرا ممکن است آپنه خواب یا اختلال خواب دیگری داشته باشید.

آپنه خواب وضعیتی است که در آن در برخی مواقع در طول شب تنفس قطع می شود. این منجر به خواب بسیار بی قرار می شود زیرا به ندرت به مرحله "خواب عمیق" می رسید که واقعاً بدن شما را تغذیه می کند.

4. رایحه درمانی

رایحه درمانی از گیاهان معطر و مواد گیاهی (اغلب روغن های گیاه فشرده) برای ایجاد حس سلامت روانی و جسمی استفاده می کند.

رایحه‌درمانگران متخصصانی هستند که ترکیبات، مقادیر، مخلوط‌ها و روش‌های کاربرد دقیق را برای دستیابی به اثرات مطلوب برای مشتریان خود درک می‌کنند.

بیشتر آروماتراپی از طریق بو انجام می شود. استفاده از پخش کننده اسانس برای پخش کردن روغن های معطر و شفابخش در هوای اطراف مشتری، اما رایحه درمانی همچنین شامل استفاده موضعی، ماساژ و غوطه وری در آب به عنوان روش های کاربرد است.

 

آروماتراپی نه تنها شامل مهارت‌های ساده استفاده از این روغن‌های آرامش‌بخش و معطر برای به دست آوردن تجربه شخصی اسپا می‌شود، بلکه می‌توانید فرآیند ساخت مجموعه‌ای از مواد اسپا خود را از آروماتراپی بیاموزید.

  • صابون خانگی
  • بمب حمام با کیفیت آبگرم
  • نمک حمام
  • کره بدن
  • روغن ضروری
  • مخلوط اسانس تخصصی
  • کرم های تسکین دهنده
  • اسکراب های لایه بردار بدن
  • لوسیون های مرطوب کننده بدن

5. هیدراته بمانید

هیدراته ماندن و نوشیدن آب کافی کلید سلامت و تناسب اندام است. درست مثل یک خواب خوب شبانه. هیدراتاسیون ضعیف می تواند اثراتی داشته باشد که هم گسترده است و هم اغلب ناشناخته می ماند.

آب یک جنبه مهم مسئولیت شخصی است. در کشورهای جهان سوم کودکانی وجود دارند که به معنای واقعی کلمه در گوشه و کنار خیابان ها برای آب گدایی می کنند، با این حال افراد زیادی وجود دارند که دسترسی بی پایان خود به آب را بدیهی می دانند.

هنگامی که به درستی هیدراته شده اید، ادرار شما باید شفاف و بی رنگ باشد. این اغلب به معنای 64 اونس آب در یک روز است. اما اگر ورزش می کنید یا اگر در یک منطقه گرم و مرطوب زندگی می کنید یا کار می کنید، می تواند معنای بسیار بیشتری داشته باشد.

دقیقاً یاد بگیرید که هیدراتاسیون چیست و چه حسی دارد. سعی کنید همیشه هیدراته بمانید، زیرا تغییر از هیدراته شدن کم به هیدراته شدن مداوم، زندگی را تغییر می دهد.

6. سلامت روان: ذهن خود را برای سلامتی درست کنید

سلامتی تنها به «برداشتن چیزها» و «به زمین گذاشتن چیزها» نیست. همه چیز درست خوردن، داشتن یک سبک زندگی سالم و تناسب اندام هوازی نیست. این همه از آن چیزها است اما بیشتر. سالم بودن شامل حالات ذهنی شما نیز می شود.

افرادی که تناسب اندام دارند، خوب غذا می‌خورند و ورزش می‌کنند، اگر دائماً افسرده، مضطرب و تحت استرس باشند، ممکن است همچنان مشکلات زیادی داشته باشند.

ما نیازی به زندگی در حالت کاذب نیروانا و شادی نداریم. اما از منظر سلامت روانی سالم مهم است که سعی کنید تا زمانی که می توانید "بهترین قدم" خود را از نظر سلامت روانی پیش ببرید.

این یعنی تلاش برای شاد بودن. داشتن یک دیدگاه کلی خوش بینانه و مثبت بودن برای درک بهتر تفکر مثبت، شادی و اینکه چگونه می توانید ذهن خود را در مکان بهتری برای بهبود سلامت قرار دهید.

7. تسلط بر ارتباط ذهن و بدن

داشتن ارتباط ذهن و بدن به این معنی است که شما می توانید یاد بگیرید که از ذهن خود برای تأثیر مثبت بر برخی از پاسخ های فیزیکی خود استفاده کنید، که می تواند به شما در مدیریت اضطراب و کاهش استرس کمک کند و حتی به شما کمک کند تا از شر بیماری های جسمانی خلاص شوید.

ایده ارتباط ذهن و بدن و ارتباط واقعاً علمی اولین بار توسط دکتر جان سارنو در کتاب درمان کمردرد: ارتباط ذهن و بدن مطرح شد. در این کتاب، سارنو، متخصص در تسکین کمردرد، به این نکته اشاره کرد که چه تعداد از مبتلایان به کمردرد او با استرس ایجاد یا تشدید می‌شوند و چگونه گاهی اوقات تکنیک‌های تمرکز حواس و مدیتیشن برای تسکین درد آنها بهتر از جراحی خطرناک ستون فقرات است. .

این ایده توسط دیگران گرفته شده و خارج از حوزه کمردرد گسترش یافته است. اینکه آیا این اثرات روان تنی هستند یا نشان دهنده بهبود واقعی بدن از طریق تکنیک های سلامت روان هستند، سوالی است که می تواند مورد بحث قرار گیرد. استفاده از "ذهن" خود به عنوان یک درمان مطمئناً پاسخی برای هر مشکل پزشکی نیست. اما جنبه های خاصی از زندگی سالم مانند کمردرد وجود دارد که با درک قدرت های درمانی بالقوه یک ارتباط قوی ذهن و بدن می توان به آنها کمک کرد.