به گزارش اکونا پرس،

به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی "دکتر حجت الله عبدالملکی" در آئین افتتاح پنجمین المپیاد ورزشی بانوان کارگر سراسر کشور، با تبریک میلاد حضرت فاطمه (س)، از ایشان به عنوان الگوی زنان مسلمان یاد کرد و گفت: خوشبختانه بانوان کارگر در عرصه های مختلف از جمله تولید، فرهنگی و اجتماعی، قرآنی و ورزشی نیز نقش آفرین هستند و موفقیت های بسیاری ثبت کرده اند.

عبدالملکی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران این فضا را محیا کرده تا زنان همزمان با رعایت کرامت زن مسلمان ایرانی امکان نقش آفرینی در تمام عرصه‌های سیاسی اقتصادی، اجتماعی و ورزشی را داشته باشند.

 وی افزود: این مسابقات اتفاق بسیار مهمی در راستای همگام شدن کار و تولید با ورزش است؛ چرا که باعث نشاط و سر زندگی جامعه‌ و افزایش بهره‌وری تولید می شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: توسعه ورزش های سلامت محور در بین کارگران، افزایش نیروی روح و جسم کارگران را در پی دارد و باعث ارتقا کمی و کیفی تولید می شود به خصوص برای بانوان کارگر که علاوه بر نقش آفرینی در کار و تولید به عنوان محور  و ستون خانواده ایفای نقش می کنند.

عبدالملکی افزود: این رویداد ورزشی به نوعی ترویج شعائر نیز محسوب می‌شود، به این دلیل که ورزشکاران کارگر می‌توانند به عنوان الگویی برای سایر بانوان، این موضوع را ترویج دهند و اثبات کنند که کار و تولید با ورزش، پر رونق تر و مفید تر خواهد بود.