به گزارش اکونا پرس،

به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع ‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رحیم سرهنگی افزود: به دلیل استقبال زیاد و درخواست دانش‌آموزان و دانشجویان بعلت تداخل با امتحانات، این جشنواره تا 20 بهمن تمدید شد و هم زمان داوری‌ ایده ها، آغاز شده است .
وی با تاکید بر این که تاکنون ایده‌های بسیار خوبی ثبت شده است، تصریح کرد: اشتغالزایی، محرومیت‌زدایی، مشاغل خانگی، اشتغال معلولین، مشاغل خدماتی و اشتغالزایی در منطقه مکران از جمله محورهای اصلی بیشتر مورد توجه ایده ها بوده است.
مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یاد آورشد: خوشبختانه تعداد زیادی ازشرکت کنندگان جوانان خلاقی هستند که ایده‌های آنان در سطح کشوری نیز کاربرد دارد و می‌تواند منجر به ایجاد اشتغال وسیع در سطح کشور شود.
سرهنگی افزود: برخی ایده ها از بلوغ خوبی برخوردار هستند و البته برخی از ایده‌ها نیازمند راهنمایی هایی است. بدین منظور گروه های مشاوره‌ ای  برای آن ها در نظر گرفتیم که با ایده ‌دهنده تماس گرفته می‌شود تا در صورت تمایل، ایده ‌فرد تکمیل و پخته تر شده و بعد داوری آن شود.
وی اشاره کرد:  به ایده‌های برتر جوایزی اهدا خواهد شد. اولین و مهم ترین جایزه این است که آن ایده عملیاتی شود. در این راستا، تسهیلات و مجوزهای لازم در اختیار فرد قرار می گیرد و یک مشاور یا مربی(منتور) با ایده دهنده همراه می شود تا با موفقیت بتواند ایده ی خود را عملی کند.
مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برخی ایده‌ها به شکل گروهی مطرح شده‌اند که از این ایده‌ها بیشتر استقبال می کنیم. برخی از ایده‌ها نیز با رویکرد تعاونی مطرح شده که این ایده‌ها از نظر ما اولویت دارند و امتیاز ویژه ای خواهند گرفت.
سرهنگی تاکید کرد: تاکنون ایده های بسیارارزشمندی به دفتر کارآفرینی ارسال شده است که به ما کمک می کند تا استعدادها و دغدغه مندان اشتغال کشور را بهتر بشناسیم. این باعث شد تا ما یک بانک اطلاععت لز متخصصین اشتغال کشور تشکیل دهیم که تمامی این افراد عضو این گروه خواهند بود که بصورت دوره ای بصورت مجازی یا فیزیکی دور هن جمع می شویم و درباره اشتغال و کارآفرینی کشور هم اندیشی میکنیم و سیاستگذاری می کنیم.
وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با عنایت به رویکرد دولت سیزدهم در خصوص تلاش برای ایجاد و تثبیت اشتغال و به منظور شناخت ایده ‌پردازان خلاق و فرصت های ویژه اشتغال در مناطق مختلف کشور، اقدام به شناسایی و کمک به عملیاتی کردن ایده‌های برتر اشتغالزا کرده است.
موضوعات این ایده‌ها شامل مشاغل خانگی، اشتغال جوانان و فارغ‌التحصیلان، معلولین، معتادین بهبودیافته، زندانیان آزادشده، زنان سرپرست خانوار، اشتغال مرتبط با محیط زیست (کارآفرینی سبز)، اشتغال در مناطق کمتر برخوردار، اشتغال در مناطق روستایی و اشتغال در منطقه ویژه اقتصادی مکران است.
صاحبان ایده در سراسر کشور می‌ توانند با مراجعه به سامانه کارآفرینان برتر به نشانی زیر نسبت به ثبت ایده خود اقدام کنند :
https://karafarinanebartar.mcls.gov.ir