به گزارش اکونا پرس،

به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌ رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دکتر «حجت‌الله عبدالملکی» در اولین نشست هیأت امناء و وآئین تکریم و معارفه رئیس موسسه کار و تأمین اجتماعی افزود: جوانی نخبه برای ریاست مؤسسه کار و تأمین اجتماعی انتخاب شده است.

وی اشاره کرد: دولت سیزدهم به عنوان اولین دولت بعد از ابلاغ بیانیه گام دوم انقلاب اهتمام ویژه‌ای به تحول حوزه کار و کارآفرینی در کشور دارد.

عبدالملکی با اشاره به سیاست‌گذاری‌های کلان برای رفع چالش‌ها و موانع جهش تولید در بدنه دولت و بخش خصوصی گفت: توسعه مهارت‌‌آموزی و آموزش کارگران، کارفرمایان و کارکنان مرتبط با حوزه کار با توجه به گسترش فناوری‌های نوین ضرورت دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بر نقش مؤسسه کار و تأمین اجتماعی در کمک به پویایی حوزه کار در کشور تأکید کرد.

عبدالملکی تصریح کرد: ظرفیت‌سنجی و بهره‌مندی از توان بخش خصوصی در کنار راهبری و سیاست گذاری‌های بهینه دولت می‌تواند به تحول نظام کارآفرینی کشور کمک کند.

وی ادامه داد: ظرفیت‌های وزارت مردم برای کمک به بنیادی‌شدن کار شایسته به عنوان یکی از محورهای برنامه‌های چهارم، پنجم و ششم توسعه باید به همسو با اهداف مؤسسه کار و تأمین اجتماعی قرار گیرد.

رئیس هیات امنای مؤسسه کار و تامین اجتماعی بر توجه به ارتقای آموزش، پژوهش و انتشارات تأکید کرد و افزود: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و مرکز تحقیقات، تعلیمات و حفاظت بهداشت کار هم باید به آموزش قوانین، ایمنی و بهداشت کار اهتمام داشته باشند.

رضا شریعت سرپرست سابق مؤسسه کار و تأمین اجتماعی نیز در این نشست با ارائه گزارشی به هیات امنای مؤسسه، با اشاره به نقش پررنگ وزارت علوم، وزارت اقتصاد، سازمان برنامه و بودجه و تشکل‌های صنفی در اجرای اهداف مؤسسه، گفت: در دوره‌های پیشین گسترش آموزش، توسعه پژوهش‌های کاربردی و رشد و شکوفایی در دستور کار بوده و در دهه پنجم هدفگذاری موسسه، تحول، نوآوری و بلوغ سازمانی خواهد بود.

وی ارتقای جایگاه در عرصه ملی و بین‌المللی و توسعه کمی و کیفی برنامه‌های آموزشی و پژوهشی را از اهم راهبردهای تدوین شده عنوان کرد و گفت: از ابتدای حضور دکتر «عبدالملکی» در وزارتخانه، نظام حل مسئله در حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی پایه گذاری شد و با استناد به بیانیه گام دوم انقلاب و تأکید بر رشد حوزه علمی و پژوهشی در سازمان ها نگاه ویژه‌ای بر این بخش حاکم شد.

نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی نیز در این نشست مطالبات و خواسته‌های خود را با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس هیئت امنای مؤسسه کار و تأمین اجتماعی در میان گذاشتند.

این نشست با حضور نمایندگان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اقتصاد و دارایی، نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی و مدیران واحدهای زیر‌مجموعه وزارت مردم برگزار شد.

در پایان با اهدای لوحی از تلاش‌های «رضا شریعت»در طول تصدی ریاست مؤسسه کار و تأمین اجتماعی تقدیر شد و «رحیم سرهنگی» با حکم وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان رئیس جدید این مؤسسه منصوب شد.