به گزارش اکونا پرس،

به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «حامد فروزان» در نشست ویدئو کنفرانسی با «رشید حسن پور» سفیر جمهوری اسلامی ایران در صربستان با هدف بررسی ظرفیت‌های کشور صربستان اظهار کرد: تاکنون نشست‌هایی در خصوص بررسی ظرفیت‌ها و فرصت‌های اقتصادی، اعزام نیروی کار و امضای تفاهم نامه میان دو کشور برگزار شده است.

وی همچنین از اعزام هشت مهندس متخصص به کشور صربستان خبر داد و اظهار امیدواری کرد که در آینده با امضای تفاهم‌نامه و همکاری شرکت تراکتورسازی تبریز و موسسات کاریابی، بتوان این ظرفیت را گسترش داد.

  در ادامه این نشست، رشید حسن‌پور سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلگراد گفت: کشور صربستان سیاست باز را برای حضور کشورهای سرمایه‌گذاری و فعال در عرصه تجارت انتخاب کرده است.

وی افزود: در این راستا کشور صربستان هیچگونه محدودیتی ندارد و مزایای تشویقی نیز در نظر گرفته است.

حسن‌پور تأکید کرد: در کشور صربستان زمینه‌های همکاری در حوزه‌های گوناگون همانند کشاورزی، دامداری و... وجود دارد.

وی افزود: این کشور نیاز مبرمی به منابع انرژی و پتروشیمی دارد که در این حوزه نیز می‌توانیم همکاری خوبی داشته باشیم. علاوه بر آن این کشور به صادرات سنگ، شیشه، سرامیک، کاشی، خشکبار و مواد پتروشیمی نیاز دارند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در صربستان تأکید کرد: در کشور صربستان آمادگی کامل برای همکاری با کشور ما فراهم است بنابراین باید از این ظرفیت‌ها به عنوان ظرفیت شایسته استفاده کنیم.

حسن‌پور همچنین از نیاز کشور صربستان به نیروی کار ماهر خبر داد و گفت: اغلب نیروی کار ماهر این کشور به کشورهای اروپایی مهاجرت کرده‌اند لذا کشور ایران نیز می‌تواند از فرصت اعزام نیروی کار به این کشور استفاده کند.

وی با اشاره به نهایی شدن چندین سند همکاری گفت: در صورت سفر رئیس جمهور این کشور به ایران این سندهای همکاری امضا خواهند شد.