به گزارش اکونا پرس،

به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دکتر «حجت‌الله عبدالملکی» در مراسم تجلیل از جانبازان بازنشسته صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد با تبریک اعیاد شعبانیه و ولادت حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام، جانبازان را شهدای زنده خواند و اظهار کرد: حافظه تاریخی ملت ایران گواهی می‌دهد پاسداران، جانبازان و ایثارگران انقلاب اسلامی از سپیده دم پیروزی انقلاب، رسالت خطیر خود را در دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های متعالی انقلاب به انجام رسانده‌اند.

وی با بیان اینکه مجاهدت‌های جانبازان در طول ادوار مختلف تاریخ انقلاب اسلامی بی‌نظیر و الگویی برای نسل امروز و آینده کشور است، گفت: خدمت به جانبازان معزز در وزارت مردم را وظیفه خود می‌دانیم.

عبدالملکی به چهار برنامه اصلی وزارت مردم اشاره کرد و افزود: در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که جمعیت گسترده‌ای را تحت پوشش خدمات خود دارد، برنامه‌ای گسترده برای توسعه و ساماندهی کار مردم، آتیه مردم، رفاه مردم و اموال مردم را در دستور کار داریم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی زیست بوم ملی اشتغال جمهوری اسلامی ایران را گامی مهم برای هم‌افزایی و تحول مسیر اقتصادی کشور عنوان کرد و گفت: مبتنی بر اقتصاد مقاومتی بستر مشارکت مردم و فعالان بخش خصوصی را در شکوفایی ایران اسلامی فراهم می‌کنیم.

وی از برنامه‌های رفع فقر مطلق در این وزارتخانه خبر داد و اظهار کرد: در حوزه بازنشستگی و تأمین اجتماعی نیز در تلاش برای رفع چالش‌ها و کمبودهای گذشته هستیم.

عبدالملکی افزود: تأمین آتیه بازنشستگان فولاد و ایجاد امکانات رفاهی و درمانی مناسب برای آنان نیز باید در این صندوق دنبال شود.

حسین عامریان مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد نیز در این آئین گفت: ما قصد داریم ظرف مدت نه چندان طولانی شرکت های صندوق را به سودآوری برسانیم و در این مدت نیز با انتصاب مدیران جوان و انقلابی، میانگین سنی مدیران منصوب شده را به حدود 40 سال رسانده ایم.

وی با تشریح برخی برنامه های صندوق نظیر اصلاح همسان سازی و بهبود خدمات درمانی بازنشسستگان اظهار کرد: هدف اصلی ما آرامش و آسایش بازنشستگان است و در این مسیر گام برمی داریم.