گوگل به سایت‌هایی که برای مخاطبانش اهمیت قائل می‌شوند و هوای کاربرانشان را دارند علاقه‌مند است و در جستجو رتبه خوبی به آنها می‌دهد .آیا همه کارها را به‌درستی انجام داده‌اید، اما هنوز سایت شما در نتایج جستجوی گوگل دیده نمی‌شود؟ چندین چیز می‌تواند مانع از حضور شما در گوگل شود و بسیاری از آنها به‌راحتی قابل تغییر هستند .اگر دوست دارید دلایل رتبه نگرفتن سایتتان در گوگل را بدانید مطالعه این مقاله را به شما توصیه می‌کنیم. پس با ما همراه شوید.

فاکتور رتبه‌بندی در گوگل چیست؟

فاکتورهای رتبه‌بندی معیارهایی هستند که توسط گوگل (و سایر موتورهای جستجو) هنگام ارزیابی صفحات برای تصمیم‌گیری بهترین ترتیب نتایج مرتبط برای بازگشت به جستجو اعمال می‌شوند .درک فاکتورهای رتبه‌بندی برای دریافت خدمات سئو مؤثر ضروری است. همه بازاریاب‌ها، تولیدکنندگان محتوا و استراتژیست‌های سئو باید با آنها آشنا باشند. نه به این دلیل که آنها همه آنچه باشند که باید در مورد سئو بدانید، بلکه به این دلیل که به ایجاد تجربه کاربری بهتر کمک می‌کنند که تضمین‌کننده بیشتر است.

دلایل عدم رتبه‌بندی گوگل چیست؟

1

رایج‌ترین دلایل عدم رتبه‌بندی عبارت‌اند از:

  1. ایندکس نشدن دامنه
  2. فاقد بک‌لینک
  3. ثبت نشدن سرچ کنسول
  4. محتوای کم‌ارزش / تکراری / هرزنامه
  5. دامنه اسپم شده
  6. کمتر / بیشتر از محتوای بهینه شده
  7. کندی بارگذاری صفحات
  8. نرخ پرش بالا
  9. سئو کلاه‌سیاه
  10. خطاهای کدنویسی و 404 بیش از حد

مهم‌ترین دلایلی که گوگل سایت شما را دوست ندارد چیست؟

 

مهم‌ترین فاکتورهای رتبه‌بندی گوگل عبارت‌اند از:

 محتوای باکیفیت بالا

حتماً چندین جا خوانده‌اید که محتوا پادشاه است و در مورد فاکتورهای رتبه‌بندی گوگل، قطعاً پادشاه است. اگر بتوانید تولید محتوا سایت منحصربه‌فرد، تازه و مفید ایجاد کنید، گوگل آن را در نتایج صفحه موتور جستجو (SERPs) خود رتبه‌بندی می‌کند.گوگل به کیفیت محتوای شما توجه ویژه‌ای دارد. مهم نیست که وب‌سایت شما چقدر بهینه شده است، اگر محتوای شما ارزشمند نباشد، نمی‌توانید انتظار رتبه‌های بالاتر را داشته باشید.

محتوای اصلی، منحصربه‌فرد و ارزشمند

گوگل محتوای جدید و منحصربه‌فرد را ترجیح می‌دهد. شما می‌خواهید پست‌هایی ایجاد کنید که به سؤالات خوانندگان‌تان پاسخ دهد، ارزش ارائه دهد و اصلی باشد. اگر محتوای شما تکراری یا مشابه سایر صفحات وب باشد، می‌تواند تأثیر منفی بر سئوی شما بگذارد. برای شروع، ممکن است گوگل صفحه شما را ایندکس و رتبه‌بندی نکند و اگر به طور منظم محتوای تکراری منتشر کنید، گوگل سرعت خزیدن وب‌سایت شما را کاهش می‌دهد.

مطالب به‌روز و تازه

راه دیگری که می‌توانید کیفیت محتوای خود را افزایش دهید، تازه و به‌روز نگه‌داشتن آن است. با به‌روزرسانی منظم پست‌های خود و افزودن اطلاعات جدید، سیگنال مثبتی به موتور جستجو ارسال می‌کنید. اگر موضوعاتی را پوشش دهید که اخبار یا روندها را شامل می‌شود، تازگی محتوا نقش مهمی ایفا می‌کند. برای چنین موضوعاتی، گوگل صفحاتی را ترجیح می‌دهد که آخرین اطلاعات را ارائه می‌دهند.

طول محتوا

یکی از سؤالاتی که بارها با آن روبرو شده‌ایم این است که آیا طول محتوا بخشی از فاکتورهای رتبه‌بندی گوگل است؟ پاسخ مثبت است. بر اساس مطالعات مختلف، طول محتوا در رتبه‌بندی شما در نتایج جستجو تأثیر دارد. به طور متوسط، پست‌هایی با 1890 کلمه در صفحه اول رتبه‌بندی می‌شوند. بااین‌حال، هیچ قانون سخت و سریعی وجود ندارد که در آن هنگام نوشتن باید به محدودیت کلمات پایبند باشید.

ساختار و سازماندهی محتوا

وقتی نوبت به کیفیت محتوا می‌رسد، پست‌های سایت شما باید به‌خوبی سازماندهی شده و ساختاریافته باشند. این باعث می‌شود بازدیدکنندگان بتوانند پست‌های شما را بخوانند و به‌راحتی راه‌حل‌هایی برای مشکلات خود بیابند. برای بهبود ساختار و سازماندهی مقالات خود، می‌توانید از چندین عنوان و عنوان فرعی  (H2، H3، H4 و غیره) برای گروه‌بندی مطالب خود استفاده کنید.

بک‌لینک‌ها

بعد از محتوا، دومین عامل مهم رتبه‌بندی گوگل، بک‌لینک‌ها هستند. بک‌لینک‌ها بخش مهمی از الگوریتم رتبه‌بندی گوگل هستند و خزنده گوگل چگونه وب‌سایت شما را برای نمایه‌سازی پیدا می‌کند.در واقع، محتوا و بک‌لینک‌ها دست‌به‌دست هم می‌دهند، زیرا صفحات وب بدون بک‌لینک به‌سختی ترافیک ارگانیک دریافت می‌کنند

هدف جستجو

یکی دیگر از عوامل مهم رتبه‌بندی گوگل، مطابقت باهدف جستجوی محتوای شما است. هدف جستجو اساساً همان چیزی است که کاربر به دنبال آن است. هر کلمه کلیدی در گوگل متفاوت است و شما باید دلیل آن عبارت جستجو را بدانید. اگر قرار بود در هر یک از موضوعات محتوا ایجاد کنید، مهم است که باهدف جستجو مطابقت داشته باشید و نوع مناسب محتوا را ایجاد کنید.

سرعت بارگذاری وب‌سایت

در میان 200 فاکتور مختلف رتبه‌بندی گوگل، یکی دیگر از عواملی که باید روی آن تمرکز کنید سرعت صفحه شماست. اینها مجموعه‌ای از عواملی هستند که گوگل آنها را برای تجربه کاربر در سایت شما مهم می‌داند. سرعت، پاسخگویی و سرعت بارگیری عناصر مختلف مانند فونت‌ها و تصاویر را بررسی می‌کند. گوگل می‌خواهد وب‌سایت شما به‌سرعت بارگذاری شود و تجربه کاربری عالی برای مخاطبان شما فراهم کند.

سازگاری با موبایل

2

در کنار سرعت، نکته دیگری که باید به آن توجه کرد این است که آیا سایت شما موبایل فرندلی است یا خیر. از زمانی که اولویت گوگل در سال 2019 به موبایل تبدیل شد، بسیار مهم است که وب سایت شما برای موبایل پاسخگو باشد. Mobile-first به این معنی است که Google اکنون از نسخه موبایل وب سایت شما برای فهرست بندی و رتبه بندی استفاده می‌کند.

بهینه‌سازی کلمات کلیدی

علاوه بر ایجاد محتوا و دریافت بک‌لینک، یکی از بارزترین فاکتورهای رتبه‌بندی، استفاده از کلمات کلیدی در وب‌سایت شما است. کلمات کلیدی عباراتی هستند که کاربران برای جستجو در گوگل استفاده می‌کنند؛ بنابراین، مهم است که وب‌سایت شما حاوی کلمات کلیدی باشد که مخاطبان شما به دنبال آن هستند.

امنیت وب‌سایت

در کنار معماری وب‌سایت، امنیت سایت یکی از فاکتورهای اصلی رتبه‌بندی گوگل است. اینجاست که باید مطمئن شوید که سایت شما اکنون روی HTTPS است، زیرا داده‌های بین وب‌سایت شما و مرورگر کاربر را رمزگذاری می‌کند.

جمع‌بندی

گوگل به سایت‌هایی علاقه‌مند است که برای کاربرانشان ارزش قایل باشند و فقط با انجام چند کار ساده مثل محتوای باکیفیت بالا، مطالب به‌روز و تازه، رعایت طول محتوا، محتوای اصلی، منحصربه‌فرد و ارزشمند، ساختار و سازماندهی محتوا، بک‌لینک‌ها، سرعت بارگذاری وب‌سایت، سازگاری با موبایل، خدمات سئو، امنیت وب‌سایت و بهینه‌سازی کلمات کلیدی می‌توانید محبوبیت خود را در گوگل بالا برده و رتبه خوبی در گوگل داشته باشید. همچنین در دنیای فروش اینترنتی امروز می‌توانید با یادگیری سئو در دنیای آنلاین شناخته شوید، مشتریان بالقوه را که ابتدا فقط بازدیدکننده‌اند به مشتریان وفادار خود تبدیل کنید و در نتیجه افزایش فروش با سئو را تجربه کنید.