به گزارش اکونا پرس،

به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دکتر «حجت‌الله عبدالملکی» در آئین تودیع و معارفه رئیس جدید مرکز حراست و جانشین وزیر در امور دانش‌بنیان، بیان کرد: در این وزارتخانه با انتخاب مسئول حراست و اقدامات صورت گرفته از بحران اولیه که نگران آن بودیم عبور کردیم.

وی افزود: اولین انتصاب در این وزارتخانه «علی‌اکبر رضایی» رئیس مرکز حراست بود که تا امروز اقدامات خوبی در این زمینه انجام داده است.

عبدالملکی، رضایی را فردی دارای تفکرات و دانش امنیتی، اطلاعاتی و حوزه دانش‌بنیان دانست.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: مهمترین فعالیت‌های رضایی در حوزه‌های فناوری بوده و بخشی از فناوری‌های نوین در کشورمان محصول تلاش‌های وی است.

وی ابراز امیدواری کرد: از امروز فصل جدیدی از دانش‌بنیان در این وزارتخانه آغاز خواهد شد تا با این اقدامات و انتصاب‌ها تا پایان سال بتوانیم کارنامه‌ای درخشان در حوزه دانش‌بنیان ارائه کنیم و ریل‌گذاری‌های اصلی انجام گردد که در نتیجه به افزایش تولید، کیفیت خدمات و ایجاد اشتغال در بخش‌های نوین و دانش‌بنیان منجر شود.

عبدالملکی با بیان اینکه حوزه دانش‌بنیان دراین وزارتخانه اهمیت بسیار زیادی دارد، گفت: در اقتصاد مقاومتی که بر اساس اصل ۱۱۰ قانون اساسی و ابلاغی سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری الگوی قانونی اقتصادی کشور است، پنج اصل مردمی سازی، دانش‌بنیان بودن، عدالت‌محور بودن، دورن‌زا و برون‌گرا بودن را داریم که نیاز است همه حاکمیت آن را دنبال کنند.

وی تصریح کرد: در تمام این اصول اساسی، در دولت سیزدهم این برنامه‌ها در وزارت مردم دنبال می‌شود و برای تک‌تک این محورها برنامه جدی داریم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اصل مردمی‌سازی گفت: به استعاره نام این وزارتخانه را وزارت مردم قرار داده‌ایم، بیش از ۷۰ درصد مردم با این وزارتخانه در ارتباط هستند و در بسیاری از تصمیم‌هایی که قرار است که برای مردم گرفته شود با ساز و کارهایی از خود مردم استفاده خواهیم کرد.

عبدالملکی افزود: در شورای حقوق و دستمزد که اکثریت آن مردم هستند، ۶ نفر از نمایندگان جامعه کارگری و کارفرمایی حضور دارند که در فضایی آرام و غیرسیاسی تصمیم‌گیری می‌کنند تا در خصوص تعیین دستمزد فشاری بر آنها وارد نشد.

عبدالملکی اظهار کرد: در حوزه‌های اقتصادی و رفاهی تلاش کردیم بر مدار عدالت حرکت کنیم که  مسأله‌ای جدی و بلندمدت است.

وی به بُعد برون‌گرایی و تقویت صادرات اشاره کرد و گفت: معاونت اقتصادی این وزارتخانه برنامه جدی و دامنه‌داری در توسعه صادرات تولیدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دنبال کرده است. صادرات و تولیدات بسیاری از شرکت‌های اقتصادی تابعه این وزارتخانه در این دولت چندبرابر شده است و چشم‌انداز خوبی برای سال ۱۴۰۱ پیش‌بینی می‌کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: در دوره ۹ ماهه دولت سیزدهم در وزارت مردم رکوردهایی در حوزه فولاد، پتروشیمی، گردشگری و حمل‌‌‌و‌‌‌نقل داشتیم.

عبدالملکی با بیان اینکه در حوزه دانش‌بنیان هنوز حرکت جدی در این وزارتخانه صورت نگرفته است، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی با نام‌گذاری امسال به نام «سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» بر حوزه دانش‌بنیان تأکید داشتند.

وی خاطرنشان کرد: در این ٩ ماه بر روی این محور برنامه‌ریزی جدی صورت نگرفته است که یکی از محورهایی که منجر به احیاء در بخش‌ها می‌شود انتصاب افراد است که امروز در حوزه دانش‌بنیان انجام دادیم و علی‌اکبر رضایی را به عنوان جانشین وزیر در امور دانش‌بنیان معرفی کردیم.

عبدالملکی افزود: افزایش تولید و سودآوری، رشد و توسعه خدمت‌رسانی به مردم و همچنین تولید اشتغال به خصوص در حوزه دانش‌بنیان تحقق پیدا خواهد کرد.

علی اکبر رضایی با حکم وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با ارتقای سمت به عنوان جانشین وزیر در امور دانش‌بنیان منصوب شد.

«مسعود حسین پور» نیز با حکم دکتر عبدالملکی به عنوان سرپرست مرکز حراست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منصوب شد.