به گزارش اکونا پرس،

یحیی کمالی پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به بررسی ارجاع گزارش تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان به قوه قضاییه، عنوان کرد: روند رسیدگی به این پرونده به این صورت است که در راستای آیین دادرسی کیفری، قوه قضاییه ابتدا متهمان را احضار و در صورت حضور نیافتن سه باره متهمان، حکم جلب آنان صادر می‌شود.

نماینده مردم جیرفت و عنبر آباد در مجلس شورای اسلامی افزود: پس از این پروسه قوه قضاییه وارد تحقیقات مقدماتی می‌شود که در این برهه، سلسله مراتبی باید رعایت شود؛ در این زمینه برخی موعدهای قانونی نیز باید مد نظر گرفته شود و همین مسئله پرونده را مشمول مرور زمان می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه پرونده تخلفات صندوق ذخیره فرهنگیان به دلیل اهمیت بالایی که دارد، باید خارج از نوبت رسیدگی شود، ادامه داد: این مسئله از اختیارات رئیس قوه قضاییه است و حتی می‌توان برای این پرونده مهم شعبه‌ای ویژه انتخاب کرد تا رسیدگی‌ها به صورت خاص و ویژه باشد.

این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه کمیسیون قضایی مجلس نیز حساسیت ویژه‌ای نسبت به پرونده تخلفات صندوق ذخیره فرهنگیان دارد، افزود:البته زمان خیلی زیادی از ارجاع گزارش تحقیق و تفحص به قوه قضاییه سپری نشده است ولی اگر در جریان بررسی‌ها متوجه شویم که این پرونده نیز مشمول مرور زمان می‌شود قطعا ورود و از اهرم‌های نظارتی استفاده خواهیم کرد و در جلساتی که با رئیس قوه قضاییه خواهیم داشت، قطعا این مسئله را به وی نیز منتقل می‌کنیم.

کمالی‌پور اظهار کرد: خاطره خوشی از تحقیق و تفحص‌های درون مجلس نداریم و عملا به دلیل طولانی شدن پروسه تحقیق و تفحص نتیجه مطلوبی از آن‌ها نگرفته‌ایم لذا امیدواریم هرچه سریع‌تر این پرونده رسیدگی شود و کمیسیون قضایی به شدت این موضوع را پیگیری می‌کند.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس درباره رقم نهایی حجم اختلاس صورت گرفته در صندوق ذخیره فرهنگیان نیز گفت: این تخلف با 8 هزار میلیارد تومان شروع و به روایتی به 16 هزار میلیارد تومان رسیده است که مسئله مورد اهمیت برای نمایندگان مجلس اعاده این اموال به معلمان است.