به گزارش اکونا پرس،
به نقل از وبدا، در راستای اجرای طرح مدیریت هوشمند کرونا و تشدید بازرسی های بهداشتی در 11 تا 18 خردادماه، بیش از 163 هزار مورد بازرسی بهداشتی از سه میلیون و 577 هزار مرکز تهیه، توزیع و عرضه و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی و واحدهای کارگاهی در کشور انجام و 28 هزار واحد متخلف به مراجع قضایی معرفی شده و اخطار دریافت کرده اند همچنین 692 مورد پلمپ انجام شده است. 
 
میانگین رعایت بهداشت فردی در اماکن عمومی در سطح کشور 55.83 درصد بوده که درصد رعایت آن در 12 استان، بالاتر از میانگین کشوری بوده است. در شاخص رعایت تهویه مناسب نیز میانگین کشوری 55.46 درصد است که درصد رعایت تهویه مناسب در 14 استان کشور بالاتر از میانگین کشوری و در استانهای ایلام و آذربایجان غربی بالاتر از 70 درصد بوده است. 
 
میانگین کشوری استفاده از ماسک در خدمت دهندگان و خدمت گیرندگان در اماکن عمومی، 43.67 درصد بوده که بیش از نیمی از استانهای کشور، بالاتر از میانگین کشوری بوده اند و فقط در 5 استان کرمانشاه، همدان، البرز، بوشهر و هرمزگان، این شاخص بالاتر از 50 درصد بوده است. 
 
میانگین درصد عایت فاصله گذاری در اماکن عمومی در سطح کشور حدود 47.76 درصد بوده که 19 استان، بالاتر از میانگین کشوری بوده اند و آذربایجان غربی با 58.52 درصد بالاترین درصد رعایت فاصله گذاری در اماکن عمومی را داشته است. 
 
در بازه زمانی 4 تا 18 خردادماه، درصد رعایت بهداشت فردی در فرودگاه ها، استادیوم ها، ادارات و سازمان ها، دانشگاه ها و مدارس بالاتر از 90 درصد و در رستورانها، مراکز ورزشی و پاساژ ها حدود 50 درصد بوده است. در شاخص تهویه مناسب در اماکن عمومی نیز فرودگاه ها و استادیوم ها با رعایت بیش از 90 درصدی در صدر و رستورانها و مراکز ورزشی با رعایت 50 و 49 درصدی، در انتهای لیست قرار دارند.
 
در این بازه زمانی درصد استفاده از ماسک در شاغلین و خدمت گیرندگان در فرودگاه ها 91.89، در دانشگاه ها 84.67 و در مدارس 83 درصد بوده و این شاخص در رستورانها 39، در تالارهای پذیرایی و نانوایی ها 37، در پاساژها 36، در مراکز ورزشی 34 و در استخرهای شنا و مراکز تفریحی 30 درصد بوده است. 
استادیوم ها، فرودگاه ها و ادارات و سازمانها در صدر رعایت پروتکل فاصله گذاری بوده اند و رعایت فاصله گذاری در مراکز ورزشی و پاساژها کمتر از 40 درصد بوده است. بالاترین درصد واکسیناسیون در اماکن عمومی نیز مربوط به فرودگاه ها، استادیوم ها و کمترین آن، مربوط به پاساژها و مراکز تفریحی بوده است. 
 
در بازه زمانی 11 تا 18 خردادماه، 6 هزار و 705 تماس با بخش بهداشت سامانه ملی پاسخگویی 190 برقرار و دو هزار و 347 شکایت ثبت شده که بیشترین شکایات مربوط به عرضه مواد غذایی سنتی فاسد در اصناف تهیه و توزیع مواد غذایی بوده و بیشترین مکان مورد گزارش برای ثبت شکایات بهداشتی، نانوایی ها و با موضوع عدم رعایت بهداشت دست و عدم استفاده از ماسک توسط کارکنان و وجود جسم خارجی در نان بوده است. 
 
برای دسترسی به گزارش فوق، به اینجا مراجعه کنید.