به گزارش اکونا پرس،

به نقل از همت خبر، استفاده از ابزارهای جعلی و یا هویت‌های ناشناس یکی از رایج‌ترین راه‌های کلاهبرداری در فضای مجازی، است که بهترین نمونه آن اس‌ام‌اس‌های برنده شدن در یک قرعه‌کشی موسه مالی و یا بانک و یا حتی پیامک‌های تبلیغاتی و یا از سوی ارگان‌هایی مانند قوه قضاییه و یا پلیس آگاهی است. در این موارد کافی‌ست شما اطلاعات شناسنامه‌ای و یا بانکی خود را ارسال کنید تا با دسترسی به حساب‌های شما تمام دارایی موجود در آنها را به سرقت ببرند؛ به همین دلیل است که بارها و بارها پلیس و نهادهای نظارتی هشدار داده‌اند که از ارسال اطلاعات به این شماره‌ها خودداری کنید. 

این نوع خاص از کلاهبرداری در بازاریی مثل ارزهای دیجیتال که اساساً قابل پیگیری نیست، بسیار بیشتر از بازارهای مالی دیگر وجود دارد و تا کنون قربانیان بسیار زیادی داشته است تا جاییکه این نوع از کلاهبرداری به طور خاص مورد بررسی نهادهای نظارتی قرار گرفته است. 

در هیمن رابطه، اخیراً پلتفرم‌های کوین‌گکو و اتر اسکن در مورد حملات فیشینگ کیف پول متاماسک، هشدارهای امنیتی منتشر کردند. در واقع پس از آنکه تعدادی از کاربران شکایت‌هایی مبنی برا اعلان‌های ناخواسته و مشکوک در متاماسک مطرح کردند، تحلیل حملات سایبری از سوی این دو پلتفرم آغاز شد. روند حملات به این صورت بود که کلاهبرداران کاربران را به سمت وبسایت‌های جعلی می‌فرستادند تا از این طریق اقدام به ربودن وجوه آنان کنند. در حال حاضر کارشناسان به همه افراد پیشنهاد داده‌اند تا از تائید هرگونه تراکنش درخواستی متاماسک به شدت خودداری کنند.