استقبال بسیار زیادی که از انواع پارتیشن از سوی مدیران محترم ادارات و شرکت ها صورت گرفته موجب بوجود آمدن یک صنعت مجزا در کنار مبلمان اداری با عنوان پارتیشن اداری گردیده است ولی اکثر افراد دید صحیح و کاملی از پارتیشن اداری ندارند و فقط به مشاهدات خود در مکان های دیگر از این سیستم اکتفا می کنند. در ساختار پارتیشن های اداری اغلب از پارتیشن شیشه ای استفاده شده است.وجود شیشه در پارتیشن برای نوردهی بهتر به طرفین آن در نظر گرفته شده است و این امکان را به طراح می دهد که در هر قسمت که نیاز دارد به راحتی از پارتیشن استفاده نماید بدون نگرانی از کمبود نور، پس از این مطلب نتیجه می گیریم که هرچه شیشه ها در پارتیشن بیشتر و بزرگتر باشند پارتیشن بهتری خواهیم داشت. جداسازی و تقسیم بندی پارتیشن ها از اصلی ترین و مهم ترین ویژگی های آن ها محسوب می شود و تطبیق پذیری بالای آن ها با تمامی سبک ها و دکوراسیون ها که آن را به عنوان یک وسیله دکوری محبوب تبدیل نموده است. 

انواع پارتیشن اداری و خانگی+پارتیشن شیشه ای و آلومینیومی

کاربرد پارتیشن اداری برای جدا سازی و بهینه سازی محیط اداری می باشد و برای داشتن یک انتخاب خوب و مناسب و طراحی بهترین پارتیشن برای فضای اداری ، باید به کاربردی بودن آن اهمیت زیادی داد. درواقع ، ابتدا هدف خود را از ایجاد این جداکننده ها مشخص نموده و تعیین شود که هدف از تهیه و ساخت پارتیشن، عایق بندی صوتی است و یا اینکه تنها برای تفکیک محیط از آنها استفاده خواهد شد. بنابراین اگر تصمیمی برای عایق کردن صوتی فضای کاری و استفاده از پارتیشن های دوجداره نداشت و تنها هدف جداکردن بخش هایی از محیط باشد، می توان پارتیشن های تک جداره را انتخاب کرد. به این ترتیب علاوه بر وزن و ابعاد کم و امکان جابه جایی، از نظر هزینه نیز به صرفه تر خواهند بود که از نکات لازم در طراحی پارتیشن اداری محسوب می شود. متریال پارتیشن‌های اداری با یکدیگر متفاوت است اما پارتیشن شیشه‌ای مناسب‌ترین نوع پارتیشن برای یک محیط اداری است. برای ساخت پارتیشن شیشه‌ای به وسایل و ابزارآلاتی مانند میخ، پیچ چکش، شیشه‌، چارچوب پارتیشن، گیره، مته، فلز، الماس برای برش شیشه و ابزارآلاتی از این قبیل نیاز است.

مراحل ساخت پارتیشن اداری

  1. در ساخت پارتیشن اداری، باید ابتدا تولید کننده‌ی پارتیشن فضای اداری مورد نظر را از نزدیک ببیند و متناسب با متراژ آن فضا پارتیشن شیشه‌ای را بسازد. در این مرحله سازنده باید توجه داشته باشد که ارتفاع فضا و عرض آن چقدر می‌ باشد و سپس با توجه به آن، طول، عرض و ارتفاع پارتیشن را مشخص کند.
  2. در ساخت پارتیشن اداری، سازنده‌ی پارتیشن می‌بایستی ابعاد چارچوب پارتیشن را اندازه زده و  با استفاده از متریال فلز یا چوب، این چارچوب را آماده کند.
  3. در ساخت پارتیشن اداری، می‌بایستی چارچوب ساخته شده را با استفاده از مته سوراخ کرد تا بتوان شیشه‌ی مورد نظر را بر روی آن نصب کرد. شیشه‌ای که برای ساخت پارتیشن مورد استفاده قرار می‌ گیرد، باید بسیار محکم و مقاوم باشد.
  4. در این مرحله می‌بایست بر قسمت زیرین چارچوب پارتیشن تعدادی چرخ نصب شود تا اگر زمانی نیاز به جابه‌جایی پارتیشن بود، به راحتی بتوان این کار را انجام داد.
  5. در این مرحله باید پارتیشن ساخته شده به محیط اداری برود تا در آن‌جا نصب گردد. گاهی اوقات پارتیشن ثابت است و می‌توان آن را با پیچ و مهره به زمین نصب کرد. این‌گونه پارتیشن‌ها قابلیت جابه‌جایی ندارند و در یک نقطه مستقر می ‌شوند.

22

پارتیشن اداری MDF

امروزه از پارتیشن ام دی اف در بسیاری از ادارات و دفاتر استفاده می شود. استفاده از MDF باعث افزایش سرعت پارتیشن بندی می گردد و نیز بسیار مدرن تر است. نصب پارتیشن های ام دی اف بسیار سریع تر و دوام آن به نسبت انواع دیگر پارتیشن بندی (شیشه و کناف و...) بسیار بیشتر است، همچنین نصب و استفاده از پارتیشن کثیف کاری های حاصل از دیوار های دائمی را ندارد. پارتیشن بندی ام دی اف قابلیت آرایش دوباره، جابجایی و حذف کلی دارد و نیز تمیز تر و شیک تر از پارتیشن کف تا سقف است. برای اتاق ناظر و یا خدمات پس از فروش معمولا از ام دی اف به همراه شیشه استفاده می کنند.در اجرای پارتیشن های اداری MDF از ترکیب ورق MDF و شیشه استفاده می شود. در پارتیشن های ام دی اف ، دور پارتیشن از جنس ام دی اف بوده و وسط کار با شیشه سکوریت اجرا می شود. قیمت تمام شده پارتیشن های ام دی اف تک جداره نسبت به پارتیشن های فریم لس شیشه ای تک جداره حدود 30 درصد پایین تر می باشد.

33

نقاط قوت پارتیشن ام دی اف

  • ظاهر زیبا و هماهنگ با سایر بخش های مبلمان اداری
  • قیمت مناسب به نسبت پارتیشن آلومینیومی و سایر متریال ها
  • سهولت در نصب
  • امکان تغییر ساختار پارتیشن ها پس از تولید و حتی پس از نصب
  • زمان تولید کوتاه تر به نسبت پارتیشن آلومینیومی و سایر متریال ها
  • وزن کمتر پارتیشن ام دی اف به نسبت سایر متریال ها
  • امکان انتخاب رنگ و طرح های مختلف و ایجاد هارمونی با محیط
  • امکان ایجاد تنوع بیشتر در طرح ظاهری پارتیشن ها

     نقاط ضعف پارتیشن ام دی اف

  • عدم امکان استفاده پس از ۲ تا ۳ بار جابجایی و نصب مجدد
  • عدم امکان جابجایی در صورت مونتاژ پارتیشن ها در محل پروژه
  • عدم امکان تغییر شکل و ساختار ظاهری در صورت عدم استفاده از اتصالات مرغوب
  • عدم امکان استفاده در محیط های مینی مال و طراحی های خلوت
  • تغییر ساختار ظاهری پارتیشن ها با گذشت زمان

شما عزیزان می ‌توانید برای خرید مطمئن انواع پارتیشن، به سایت parchinco.com مراجعه نمایید. مشاوران سایت پرچین آماده‌ی راهنمایی مشتریان گرامی برای خرید انواع پارتیشن اداری می ‌باشند. علاوه براین مشاوران و مهندسین سایت پرچین با چندین سال سابقه‌ی کاری مرتبط، کار ساخت و طراحی پارتیشن مرتبط با محیط کار شما را انجام می ‌دهند.