به گزارش اکونا پرس،

به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری، دکتر محمد اسکندری مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در این مراسم که پس از برنامه پیاده‌روی پرشور بازنشستگان برگزار شد، با تاکید بر اهمیت ورزش در زندگی بازنشستگان گفت: پرداختن به ورزش به ویژه ورزش همگانی در زندگی بازنشستگان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و ایجاد نشاط در جامعه بازنشستگی از سیاست‌های مهم صندوق بازنشستگی است.

اسکندری اظهار داشت: یکی از روش‌های ایجاد نشاط، همین دورهمی‌ها، با هم بودن‌ها و فعالیت‌های خانوادگی است. باید بازنشستگان را در کنار هم و در کنار فرزندان و نوه‌ها بیشتر جمع کنیم.

وی تاکید کرد: تاکید صندوق بازنشستگی، اجرای برنامه‌ها و طرح‌هایی است که نقش “خانواده” به‌ طور ویژه در آنها دیده شود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری ادامه داد: در همین راستا پیشنهاد می‌کنیم اگر وضعیت کرونا و آلودگی ناشی از ریزگردها اجازه دهد، بازنشستگانی که قصد شرکت در پیاده‌روی اربعین را دارند بهتر است با فرزندان و نوه‌ها در این اجتماع بزرگ شرکت کنند و صندوق بازنشستگی هم سعی می‌کند برنامه مناسبی برای آن مراسم بزرگ و خدمت به این عزیزان فراهم کند.

اسکندری با تاکید بر اینکه گسست بین‌ نسلی باید در کشورمان کاهش یابد، گفت: منش‌ها، شیوه‌های زندگی، اخلاق و مرام نسل‌های گذشته که به ما هم به ارث رسیده باید به نسل‌های آینده منتقل شود.

وی گسست بین نسلی را یکی از عوامل ایجاد آسیب‌های اجتماعی و روانی و کاهش نشاط در جامعه عنوان کرد و افزود: مشکلات اقتصادی در کشورمان وجود دارد، اما نباید مسائل دیگر از جمله گسست بین نسلی به این مشکلات دامن بزند.

او تصریح کرد: خانه‌های امید یکی از روش‌های ایجاد دورهمی‌ها و جمع شدن بازنشستگان کنار هم و ترویج نشاط و پویایی در جامعه بازنشستگی است و صندوق بازنشستگی نیز در حال ایجاد تغییراتی در ساختار و شیوه مدیریتی آن است.

اسکندری ادامه داد: افزایش توجه مسئولان دولتی به بازنشستگان می‌تواند به بهبود زندگی و معیشت این عزیزان کمک کند و امیدواریم که بتوانیم شاهد بهبود در سفره بازنشستگان نیز باشیم.

او افزود: صندوق بازنشستگی به سهم خود تلاش‌های زیادی برای ایجاد بهبود زندگی بازنشستگان انجام داده و امیدواریم سایرین نیز سهم خود را با پرداخت اعتبارات بیشتر به صندوق ادا کنند.

اسکندری با قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری همایش پیاده‌روی و جشنواره ورزشی بازنشستگان کشوری و تلاش ورزشکاران بازنشسته در این رویداد ورزشی، اظهار داشت: باید این روحیه و تلاش بازنشستگان ورزشکار و نفرات برتر در کنار تقدیر مرسوم، در جامعه بازنشستگان ترویج و فرهنگ‌سازی شود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری تاکید کرد: خلاف آنچه درباره بازنشستگی مطرح است، بازنشستگی به معنای نشستن و تنهایی نیست؛ بلکه زمان بلند شدن و حضور بیشتر در جامعه است و جامعه ما به این روحیه و حضور، بیش از گذشته نیاز دارد.

در ادامه آیین تجلیل از نفرات برتر چهارمین جشنواره ورزشی بازنشستگان کشوری، محمود مرتضایی‌فرد، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری در سخنانی اظهار داشت: خوشحالیم که پس از دو سال بالاخره شاهد گردهم آمدن و حضور پرشور بازنشستگان عزیز هستیم.

مرتضایی‌فرد گفت: بیش از ۴ هزار نفر از بازنشستگان در سراسر کشور در رشته‌های ورزشی مختلف به رقابت پرداختند که قرار است نفرات برتر، در آینده نزدیک به صورت ملی نیز به رقابت بپردازند.

در این آیین از نفرات برتر رشته‌های انفرادی و گروهی چهارمین جشنواره ورزشی بازنشستگان استان تهران تجلیل شد.