به گزارش اکونا پرس،

علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه تفاوت فاحشی میان حقوق دریافتی معلمان خارج از کشور و سایر کارمندان دولت شاغل در خارج از کشور وجود دارد، گفت: متاسفانه حقوق معلمان با سایر کارمندان دولت بسیار متفاوت است این موضوع نه تنها در داخل کشور جریان دارد بلکه معلمان خارج از کشور نیز زمانی که در ماموریت هستند نسبت به سایر کارکنان دولت حق ماموریت کمتری دریافت می‌کنند.

نماینده مردم محلات، دلیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: معلمان اضافه کار ندارند و نمی‌توانند در داخل کشور به ماموریت روند از سوی دیگر حق ماموریتی که  معلمان خارج از کشور دریافت می‌کنند با حق ماموریت سایر دستگاه‌ها بسیار متفاوت است؛ به گونه‌ای که یک کارمند جزء چندین برابر معلمان در مدارس خارج از کشور حقوق دریافت می‌کند.

وی بیان کرد: نه تنها این حق ماموریت ناچیز است بلکه پرداخت حقوق و مزایای معلمان در مدارس خارج از کشور نیز با تاخیر بسیار زیادی انجام می‌شود؛ در حال حاضر درصورتی که سفارتخانه‌ها به مدارس خارج از کشور از نظر مالی کمک نکنند این مدارس توانایی ادامه فعالیت ندارد.

سلیمی با بیان اینکه مدارس خارج از کشور با کمبود بودجه روبه‌رو هستند، اظهار کرد: براساس بازدیدهای انجام شده مدارس خارج از کشور با مشکلاتی در زمینه مالی مواجه هستند و در برخی موارد نمی‌توانند به راحتی امور خود را اداره کنند؛ وزارت آموزش و پرورش در موعد مقرر نمی‌تواند اعتبارات مناسب مدارس خارج از کشور را تامین کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: دولت باید در پیشنهادات و لایحه‌هایی که به مجلس ارائه می‌دهد تمام موارد و نیازهای فرهنگیان را منظور کند؛ مجلس سالانه حدود 5 هزار میلیارد تومان به بودجه پیشنهادی دولت برای آموزش و پرورش می‌افزاید.